مشاور سناتور ایالت ورمونت از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران که منجر به انزوای کشورش شد، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور امور بین‌المللی برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت آمریکا معتقد است همانند سیاست‌های جورج بوش در عراق، سیاست‌های دولت فعلی آمریکا در قبال ایران به انزوای واشنگتن در عرصه بین‌الملل منجر شده است.

«مثیو داس» در پیامی در حساب شخصی خود در توئیتر یادآور شد سیاست جورج بوش در عراق، آمریکا را منزوی کرد، بر دشمنان ما به طرز فزاینده‌ای افزود و رنج انسان‌های بی شماری را باعث شد. مشاور سندرز در ادامه افزود سیاست ترامپ در قبال ایران نیز منجر به انزوای آمریکا شده، به طرزی فزاینده دشمنی‌ها را شدت بخشیده و سبب رنج عظیم بشری شده است. شاید زمان آن رسیده تا جلوی خط مشی نومحافظه کاری گرفته شود.

در حالیکه زمان زیادی به انتخابات آمریکا باقی نمانده، اما سیاست‌های دولت فعلی این کشور به ریاست ترامپ دغدغه‌های بسیاری برای حزب جمهوری خواه، که در کارنامه چهارساله نامزد آن‌ها جز خصومت، رسوایی، رکود اقتصادی و بیکاری چیزی وجود ندارد، ایجاد کرده است.

دموکرات‌های آمریکا معتقدند که دولت فعلی آمریکا از سوی جریانی با محوریت «نئو کان» یا همان نومحافظه کاران هدایت می‌شود. شاخص‌های اصلی چنین جریانی که تندور‌هایی از جمله جان بولتون و مایک پمپئو از حامیان آن هستند، شامل هژمونی آمریکا به عنوان قدرت برتر دنیا، نایده گرفتن نهاد‌های بین المللی، تغییر رژیم‌های مخالف خود و حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی می‌شود.

نتیجه دنبال کردن چنین جریانی در کارزار فشار حداکثری علیه ایران و تروریسم اقتصادی علیه مردم آن و نیز مداخله در امور داخلی ونزوئلا و طراحی کودتا در آن کاملا نمود می‌یابد. دنبال کردن تفکر نو محافظه کاران در دولت ترامپ تنها به بی اعتباری این کشور در مقابل دوست و دشمن منجر شد و تلاش‌های واشنگتن علیه دولت تهران با محکومیت‌های گسترده بین المللی همراه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار