کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : افعی دم عنکبوتی از راسته افعی‌ها است که برای اولین بار در استان ایلام و احتمالا نواحی مشترکی که بین ایلام و کرمانشاه است به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسماعیلی کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : از افعی دم عنکبوتی یک گونه منحصر به فرد است که در تمام دنیا بجز در غرب ایران و شامل ایلام و کرمانشاه وجود ندارد.

او با بیان اینکه در کرمانشاه افعی دم عنکبوتی در دو شهرستان گیلانغرب و سومار ثبت شده، گفت : در گیلانغرب در چهار نقطه شامل زلزله زرد، حوالی کوه بلاله، اطراف شیاکوه و منطقه ناودار به ثبت رسیده است.

اسماعیلی افزود: در قصرشیرین نیز در نزدیکی منطقه بازی دراز افعی دم عنکبوتی ثبت شده و احتمال اینکه در نزدیکی نفت شهر هم وجود داشته باشد هست، اما در این منطقه هنوز ثبت نشده است.

او از دفعی دم عنکبوتی به عنوان یک گونه اندمیک این منطقه یاد کرد و گفت: متاسفانه تا کنون آنطور که باید روی این گونه از نظر علمی و مورفولوژی کار چندانی انجام نشده است.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه مهمترین ویژگی افعی دم عنکبوتی را ظاهر جالب آن دانست که دمی شبیه به عنکبوت دارد که عمدتا از آن برای شکار استفاده می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: این مار بسیار همرنگ و شبیه خاک است و از همین رو به خوبی استتار می‌کند، از سوی دیگر حرکت بسیار کندی دارد.

او گفت: خوشبختانه افعی دم عنکبوتی جمعیت مناسبی دارد و با وجود آنکه مشاهده مار دشوار است، تاکنون بار‌ها در مناطق گرمسیر دیده شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.