نصب ۲ سامانه ضدتگرگ در اراضی کشاورزی در هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود از نصب ۲ سامانه ضدتگرگ با قابلیت پوشش ۲۰۰ هکتار در اراضی کشاورزی بخش نظرکهریزی هشترود خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود افزود: این سامانه‌ها در روستا‌های نخودآباد و توپ آغاج از توابع بخش نظرکهریزی هشترود نصب شده و برای هرکدام ۹۰ میلیون تومان هزینه شده که ۵۰ میلیون تومان آن از محل جبران خسارات سیل، ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و مابقی آورده شخصی تامین شده است.

 

او گفت: این دستگاه‌ها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از تلفن همراه و ارسال پیام کوتاه فعال می‌شوند که با نصب آن‌ها از میزان خسارت سالیانه تگرگ در منطقه تحت پوشش به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.

او افزود: دستگاه ضد تگرگ ابر‌ها را در شعاعی حدود ۵۰۰ متر تحت تأثیر قرار داده و هرکدام از این دستگاه‌ها قادر است حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی را تحت پوشش قرار دهد.
 

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: دستگاه ضد تگرگ یک مولد امواج شوک است که تشکیل دانه‌های تگرگ در جو را مختل و ساختار بارش را حین شکل گیری آن‌ها به نحو سودمند اصلاح می‌کند و هیچ نقشی در قطع بارش‌ها و یا شروع مجدد آن‌ها ندارد.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.

این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار