وزارت خارجه سوریه اتهام‌زنی‌های جدید علیه دمشق درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی بر ضد غیرنظامیان را بازی سیاسی کشور‌های غربی علیه خود دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه نسبت به اتهام زنی سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به دولت دمشق ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را از توسل گروهی از کشور‌های غربی بویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه به روش‌های اخاذی، تهدید و فشار برای تصویب مصوبه‌ای ضد سوری در نود و چهارمین نشست سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اعلام کرد و با محکوم کردن این اقدام آن را تلاش برای سیاسی کردن اقدامات این نهاد بین المللی دانست.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه یادآور شد که تصمیم سازمان منع تسلیحات شیمیایی با رای مخالف چین، ایران و رای ممتنع ۹ کشور دیگر همراه شد. زیرا این تصمیم به طور غیر قانونی دولت سوریه را هدف قرار داد. این در حالی است که سوریه به تعهدات خود در خصوص توافق نامه سازمان منع تسلیحات شیمیایی پایبند است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد چنین تصمیماتی به شکاف بیشتر در میان کشور‌های عضو این نهاد و دستکاری متن توافق نامه‌ها منجر می‌شود. در بیانیه وزارت خارجه سوریه تاکید شد سازمان منع تسلیحات شیمیایی با این تصمیم به آمریکا و دیگر کشور‌های غربی اجازه می‌دهد که از آن به عنوان ابزاری برای اتهام زنی علیه سوریه در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی بهره گیرند.

سازمان منع گسترش تسلیحاتی شیمیایی اخیرا در گزارشی به موضوع بکارگیری سلاح شیمیایی در شهر اللطامنه در استان حماه در مارس سال ۲۰۱۷ پرداخت. در آن زمان تروریست‌های جبهه النصره و کلاه سفید‌ها اقدام به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان کرده، اما دولت دمشق را متهم به استفاده از این تسلیحات کردند.

با این حال نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اخیرا استفاده سوریه از مواد سمی در شهر اللطامنه یا در هر شهر یا روستای دیگر روسیه را قاطعانه رد و مجددا تأکید کرد ارتش چنین سلاح‌هایی در اختیار ندارد و به هیچ وجه از آن‌ها استفاده نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار