معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی از پزشکان داروی آی وی آی جی برای بیماران مبتلا به کرونا می‌نویسند در حالی که این دارو تاثیر خاصی در کنترل این بیماری ندارد.

یحیی رضایی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: برخی از پزشکان داروی آی وی آی جی که برای بیماران خاص از جمله مبتلایان به سرطان خون و ام اس به کار می‌رود برای بیماران کرونا تجویز می‌کنند، در حالی که وزارت بهداشت این دارو را به عنوان داروی مبتلایان کرونا مطرح نکرده است و بر همین اساس، از بیمارستان‌های دولتی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان خواسته‌ایم به پزشکان بگویند این دارو را در نسخه بیماران کرونایی ننویسند.

او ادامه داد: هر ویال (شیشه محتوی دارو) داروی آی وی آی جی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و با توجه به اینکه جزء فهرست دارو‌های کرونا نیست، بیمه هم تعهدی به پرداخت هزینه آن ندارد.


بیشتر بخوانید


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: این دارو به طور غیرمستقیم به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

رضایی همچنین با اشاره به اینکه داروی بیماران کرونایی بیش از نیاز در بوشهر وجود دارد، عنوان کرد: تمام دارو‌هایی که اکنون برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود بیش از نیاز در استان وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست. این دارو‌ها تولید داخل هستند و نگرانی در خصوص تامینشان نداریم.

او درباره کمبود داروی مادوپار ویژه بیماران پارکینسون هم گفت: این داروی وارداتی است و اکنون در کشور با کمبود آن رو به رو هستیم و حدود ۵۰ روز است که به همین علت سهمیه‌ای به استان داده نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در صورتی که سهمیه مناسبی در اختیارمان قرار گیرد میان همه نقاط استان توزیع می‌شود، اما در صورتی که سهمیه محدود باشد به مناطقی که پزشک متخصص این بیماری وجود دارد، سهمیه داده می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه این دارو مشابه داخلی دارد، کمتر وارد می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Yeusef hashembigi
۱۲:۰۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام دادش من ۴۴ ساله بود بعد تزریق این ای وی ای جی فوت کرد بخدا خوب نیست .تو بیمارستان امام رضا کرمانشاه
Germany
مژگان
۲۱:۱۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
من برادرم کرونا با درگیری ۹۰ در صد گرفت آمپول آی جی آی وی هم تجویز شد رمدیسور هم زد متاسفانه ۲ آبان به رحمت خدا رفت آمپول ای وی ای جی را پنج و نیم میلیون تهیه کردیم ۷ تا باقی مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
آی وی آی جی معجزه میکنه قدرت دفاعی بالا میره ۹۰درصد جواب داده فقط تهییه کردن آی وی آی جی سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
من مامانم ۸۰ درصد از ریه هاش درگیره امروز دکتر ۳۵ مبل کاسش تجویز کرده و ۱۷۰ملیون میشه تو رو خدا اگه کسی جواب گ فته به ماهم بگه شده قرض کنیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۹
ایا این دارو جواب میده داماد ما ریش ۸۰ درصد درگیر هسته ترو خدا جواب بدین این دارو جواب میده
Canada
حمید رضا
۰۴:۰۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
سلام مادر من آی وی آی جی. مصرف کرد درجا فوت کرد. نمیدونم دکترش روزی ۵ عدد آمپول نوشت.
Iran (Islamic Republic of)
حسین تقوی
۱۴:۴۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
من خواهر زادم و مادرم کرونا۹۵درصد گرفته بودن دکتر جواب کرده بود همین امپول خوبش کرد جون عزیز ادم بیاد وسط نگاه به قیمت نمیکنی. لطفا من خودمم کادر درمانم.
Iran (Islamic Republic of)
مهناز کوهنورد
۲۰:۰۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
با سلام بنده یکی از بهبود یافتگان بیماری کرونا هستم . و وضعیتم ب قدی حاد بود که در بخش مراقبت های ویژه ICUبستری بودم و واقعا سرایط خطر ناکی داشتم . دکترم مجبور شد امپولهای ای وی ای جی رو تجویز کنه و من امروز سلامتیمو مدیون اول خدا بعد دکترم که واقعا عملکرد ب موقعی داشت بعد همین اپولها بود.
تو ICU همین حالت عادی بر اثر این بیماری همگیر ۲۰٪افراد زنده بیرون میان حالا شماهم بیاید تجویز ای وی ای جی رو هم قط کنید تا همون ۲۰٪هم زنده بیرون نیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
آیا دارو آی وی ای جی کرونا را ضعیف می کند