مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور گفت: تاکنون بهای ۸۵ درصد گندم خریداری شده به کشاورزان استان فارس پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،لطیف رستاد مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور بیان کرد: از از نیمه دوم فروردین ۹۹ که خرید تضمینی گندم از کشاورزان فارس آغاز شد که تاکنون افزون بر ۸۲۵ هزار تن گندم به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان از بهره برداران خریداری شده است.

او، تصریح کرد: خرید این میزان گندم در ۱۱۷ مرکز خرید در قالب ۱۲۵ هزار محموله و از ۴۲ هزار کشاورز استان انجام شده و در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش خرید داشته‌ایم.

رستاد ادامه داد: جمع‌آوری محصول گندم در مناطق جنوبی استان پایان یافته که در مناطق شمالی استان از جمله بوانات، خرم‌بید، اقلید و آباده برداشت گندم آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور افزود: علاوه بر گندم، تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده که این میزان کلزای خریداری شده نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

او، اضافه کرد:دولت امسال در قالب طرح خرید تضمینی گندم و کلزا به ازای خرید هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گندم دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان به کشاورزان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار