واکنش امارات به رای دادگاه لاهه درباره پرونده قطر

امارات در واکنش به رای دیوان بین‌المللی دادگستری به نفع دوحه در پرونده قطر، اعلام کرد که تحریم این کشور ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله العتیبه»، سفیر امارات در هلند، در واکنش به رای دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) به نفع دوحه، اعلام کرد که با این وجود تحریم‌ها علیه قطر ادامه خواهد یافت.

این مقام اماراتی گفته است: دلیل بستن حریم هوایی خود به روی پرواز‌های قطر را به اطلاع سازمان هوانوردی بین‌المللی (ایکائو) خواهیم رساند.

عبدالله العتیبه بار دیگر دوحه را به حمایت از تروریسم متهم و تاکید کرد: تحریم‌ها علیه قطر ادامه می‌یابد.


بیشتر بخوانید


دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، امروز سه‌شنبه و در پرونده محاصره هوایی قطر، به نفع دوحه حکم صادر کرد.

بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل در جریان نشست امروز خود دفاعیه ارائه شده کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر را رد کرد.

عربستان، بحرین، مصر و امارات از پنج ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده‌اند. آن‌ها همچنین این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند. دوحه با رد این اتهامات، همسایگان عرب خود را به تلاش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرده است.

طی ماه‌های اخیر عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، برقراری مجدد روابط با قطر را مشروط به پاسخگویی این کشور به خواسته‌های کشورهای محاصره کننده اعلام کرد.

وی در گفت‌وگوی تلویزیونی افزود: اگر قطر به این خواسته‌ها پاسخ دهد ۴ کشور محاصره کننده با آغوش باز از قطر و مردمش استقبال خواهند کرد و شایسته است که این کشور به جای طبیعی خود در میان مردم شورای همکاری خلیج (فارس) بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار