صادرات ۲۴۶ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری

در سه ماه نخست امسال، ۲۴۶ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری با نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین صالحی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، از صادرات ۲۴۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم خوراک آبزیان در سه ماهه نخست امسال و تحت نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای خبر داد.

او افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و کمک به توسعه صادرات غیر نفتی و حمایت از تولیدکنندگان، اداره کل دامپزشکی استان با اعمال نظارت بهداشتی، اقدام به صدور گواهی بهداشتی و قرنطینه‌ای جهت صادرات خوراک آبزیان به کشور‌های همسایه نمود.


بیشتر بخوانید


صالحی با اشاره به نقش سازنده دامپزشکی در ارتقای سلامت و کیفیت محصولات دامی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی استان در راستای کمک به تولیدکنندگان گام‌های مؤثری را برای تسهیل صادرات برداشته که نظارت‌های بهداشتی و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی برای محموله‌های صادراتی و صدور کد یکتا از جمله این اقدامات است.

او ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری علاوه بر دارا بودن بیشترین تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان کشور در خصوص تولید خوراک آماده آبزیان نیز فعال می‌باشد و سالانه علاوه بر مصرف داخل استانی و تأمین خوراک آبزیان استان‌های همجوار سالانه بیش از شش هزار و ۵۵۱ تن خوراک آبزیان از کارخانه‌های تولید خوراک آبزیان این استان به کشور‌های همسایه آذربایجان، عراق و تاجیکستان و ... صادر می‌گردد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار