عضو کمیسیون برنامه، بودجه گفت: طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی اجرایی و عملیاتی نیست و فقط تعادل در بازار را از بین می‌برد.

اخذ مالیات از خانه‌های خالی اجرایی و عملیاتی نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با کلیات طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: براساس طرح مذکور سازوکار اخذ مالیات از خانه‌های خالی تغییر کرده و مضاعف می‌شود، این در حالی است که اگر در اخذ مالیات از خانه‌های خالی، دقت نظر نداشته باشیم، نقدینگی و سرمایه مردم به سمت سایر بازار‌ها سوق داده می‌شود.

او با بیان اینکه تصویب کلیات طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه‌های خالی آثار تورمی دارد، افزود: در صورتی که نرخ اخذ مالیات از خانه‌های خالی افزایش یابد، صاحبان این خانه‌ها تلاش می‌کنند منابع مورد نیاز خود را از سایر خانه‌ها و با افزایش اجاره بها تامین کنند که این امر موجب نابسامانی بیشتر بازار می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه‌های خالی اجرایی و عملیاتی نیست و فقط تعادل در بازار را از بین می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار