مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از آغاز برداشت گندم در مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، احمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: برداشت محصول گندم از ۱۹ تیر در این شهرستان آغاز و تا اوایل شهریور ادامه خواهد داشت.

او گفت:امسال ۹۶ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی شهرستان شامل ۹۵ هزار هکتار دیم و یک هزار و ۳۵۰ هکتار اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود و حدود ۱۴۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

او افزود: خرید تضمینی این محصول از برنامه‌های مهم دولت است که پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۰۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان شهرستان خریداری شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود، قیمت خرید تضمینی گندم را ۲۵ هزار ریال در ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و گفت: امسال به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان از وضعیت بازار و تحقق حقوق بهره برداران، بهای گندم خرید شده در سریع‌ترین زمان ممکن به حساب آنان واریزمی شود.

او گفت: امسال بهره‌برداران این شهرستان با استفاده از ۴۰۰ دستگاه کمباین شامل ۳۰۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۱۰۰ دستگاه کمباین بومی محصول غلات خود را از مزارع برداشت می‌کنند.

او افزود: در راستای نظارت دقیق بر برداشت و کاهش افت کیفی، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود نظارت و بازرسی عملکرد کمباین‌های بومی و مهاجر را در دستور کار خود قرار داده است، در این خصوص دو گروه بخش خصوص در کار معاینه فنی و کنترل ضایعات برداشت با مدیریت جهادکشاورزی همکاری خواهند کرد.

او  گفت: امسال ۹ مرکز خرید تضمینی، گندم مازاد کشاورزان شهرستان هشترود را خریداری خواهند کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.