نایب رئیس مجلس گفت: اگر متقاضیان سلب فوریت از طرح افزایش مالیات بر خانه‌های خالی اصرار داشته باشند، این درخواست مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس نادران در جلسه  علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی کلیات طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم درباره افزایش نرخ اخذ مالیات از خانه‌های خالی در تذکری با استناد به ماده ۱۵۸ آیین نامه داخلی مجلس ناظر به سلب فوریت از طرح‌های فوریتی اظهار کرد: امکان طرح تقاضای سلب فوریت قبل از ورود مجلس به ماده واحده یا مواد طرح و لایحه وجود دارد.

نماینده مردم تهران، بیان کرد: صبح امروز امضا‌ها برای سلب فوریت از این طرح جمع آوری و آقای جعفر قادری به هیات رئیسه تقدیم کرد. با توجه به اینکه قبل از ورود به طرح تقاضای سلب فوریت شده، اما امکان طرح این موضوع داده نشده است. از آقای قادری این موضوع را پیگیری کردم و اطلاع دادند که هیات رئیسه امکان مطرح شدن این موضوع را نداده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در اینجا شأن هیئت رئیسه نیست که موافقت یا مخالفت کند، تقاضای سلب فوریت به تعداد کافی امضا شده و باید اجازه طرح آن داده شود. اکنون هیات رئیسه اختیار دارد قبل یا بعد از کلیات اجازه طرح این موضوع را بدهد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر نادران اظهار کرد: با مذاکره‌ای که آقای قادری با هیئت رئیسه داشته اند، قرار شد این موضوع در قالب رفع ابهام و ارجاع به کمیسیون، موضوع دوباره بررسی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر متقاضیان سلب فوریت از این طرح اصرار دارند، قبل و بعد از ورود به کلیات این طرح فرقی ندارد و هیئت رئیسه آن را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
از اینجور نماینده ها دلیل حمایت از سلب فوریت این طرح را باز خواست کنید معلوم بشه به کجا وصل هستند همینها نهایتا باعث بی ارزش شدن این طرحها میشند با تبصره و ... فقط کارشون همین هست اه مردم را در میارند
آخرین اخبار