معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از توزیع انسولین قلمی در داروخانه‌های منتخب آبادان و خرمشهر خبرداد.

هدا مجیری معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، با اشاره به اینکه برخی اقلام دارویی وارداتی مانند انسولین بصورت سهمیه‌بندی و در بازه‌های زمانی معین در اختیار دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرند گفت: از امروز سهمیه تیر انسولین قلمی بین داروخانه‌ها توزیع شد.

او افزود: افراد برای تهیه انسولین فقط با در دست داشتن نسخه‌ی پزشک به داروخانه مراجعه کنند تا با مشکلی برای دریافت این دارو مواجه نشوند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: مردم می‌توانند مشکلات پیش‌آمده در تامین داروهای مورد نیاز خود را از طریق شماره تلفن ۱۹۰، مرکز اطلاع‌رسانی و  کمبودهای دارویی معاونت غذا و دارو پیگیری کنند.

کمبود داروهای خاص در بازار

او ادامه داد: بیماران سرطانی ،پیوندی ها و از این قبیل بیماری ، چون داروهای آنها گران قیمت هستند و تعداد افراد بیمار مشخص، طبق بخشنامه های سازمان غذا و دارو فقط به داروخانه های منتخب  دارو داده می شود که هم بیمار سردرگم نشود و هم  از این طریق بتوانیم نظارت کافی بر داروخانه ها داشته باشیم.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: چون سازمان غذا و دارو، تحت دانشکده علوم پزشکی فعالیت می کند ، بیمارانی که نمی تواند در آبادان داروهای خود را تهیه کنند می توانند به داروخانه خاص در خرمشهر مراجعه کنند.

دکتر مجیری افزود: داروخانه‌هایی که برای توزیع داروهای بیماران خاص مشخص شده‌اند؛ دو دارخانه دکتر خلیلی در آبادان و داروخانه دکتر سالاری در خرمشهر هستند.

او گفت:ما در تلاش هستیم که داروخانه های خاص در آبادان و خرمشهر را تقویت کنیم که قوی تر عمل کنند و سهمیه بیشتری به آنها تعلق گیرد که راحت تر بتوانند دارو را بین بیماران توزیع کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.