رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مراسم عزا و عروسی باید تعطیل شود در غیر این صورت آمار کشته‌های کرونا، افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغرمکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت امروز در جلسه شورای مدیران این دانشگاه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: بعد از جلسه‌ای که با حضور معاون استاندار در دانشگاه برگزار شد، تصمیماتی در سطح منطقه جنوب کرمان اتخاذ شد و محدودیت‌های جدید و گشت‌های ویژه در منطقه رقم خورد، اما در آمار سیر نزولی نداشته ایم و این بدان معناست که مردم خطر را جدی نمی‌گیرند و رعایت نمی‌کنند.

او با بیان اینکه مسئولان و تأثیرگذاران در جامعه با توجه به اهمیت موضوع، همکاری لازم در پیشگیری را داشته اند، افزود: با توجه به نحوه افزایش و کاهش بیماری در مناطق مختلف، این نتیجه حاصل شده که میزان دما در کنترل بیماری نقش چندانی ندارد و همچنان آمار در بسیاری از نقاط دنیا در حال افزایش است.

مکارم تصریح کرد: با توجه به ناشناخته بودن ویروس، راهی برای درمان و کنترل آن پیدا نشده است و کشور‌هایی که موفق به کنترل بیماری کرونا شده اند، دلیل اصلی موفقیت آن‌ها در فاز دوم یعنی همراهی بیشتر مردم، رعایت اصول و قوانین و همچنین وضعیت اقتصادی آن‌ها به عنوان یک زیر بنا و کمکی برای حوزه درمان است.

او بیان داشت: این در کشور‌های کوچک اروپائی که وسعتی به اندازه جنوب کرمان دارند، کار خیلی سختی نیست البته بحث فرهنگی، احساسی و عاطفی بودن، مانند حضور در مراسم عزا و عروسی که اینجا وجود دارد در بین مردم آن‌ها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تأکید بر لزوم افزایش حساسیت در بین مردم و مسئولان گفت: با توجه به اینکه این ویروس حرکات کاملاً ناشناخته‌ای دارد و قابل پیش بینی نیست، دو راه بیشتر نداریم، اینکه مردم به عنوان صاحبان اصلی فرایند کمک کنند و دیگری کمک مسئولان که کار سیاست گذاری می‌کنند.

مکارم با بیان اینکه در حوزه درمان کاری که ما انجام می‌دهیم، پوشش حمایتی بیمار است چرا که تأثیر ویروس بر بیمار قابل پیش بینی نیست، اظهار داشت: همکاران ما تلاش خود را می‌کنند و تمام توان فنی و اقتصادی دانشگاه را به کار گرفته ایم تا از مرگ مبتلایان پیشگیری کنیم، اما مرگ و میر در این بیماری قابل پیش بینی نیست، بخش مهم این قضیه کار فرهنگی است باید به فکر سلامتی دیگران باشیم.

او با اشاره به اهمیت تجدید روحیه کادر درمان و دلجویی از همکاران درگیر با بیماران کرونا برای ایجاد انگیزه گفت: یکی از کار‌هایی که به شدت باید پیگیری کنیم، بحث نظارت است که باید قوی‌تر شود، حتما با هماهنگی و همکاری دادستان‌ها و فرمانداران اکیپ‌های سه یا چهار نفره در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها تشکیل شود.

مکارم تصریح کرد: ضروری است، فاصله گذاری و استفاده از ماسک رعایت شود و جا‌هایی که نیاز است از دستکش استفاده کنیم، در جمع‌های غیر ضرور اصلاً شرکت نکنیم و مراسم عروسی و عزا کلا تعطیل شود در غیر اینصورت آمار کشته‌های کرونا افزایش خواهد یافت.

او بیان داشت: آمار نشان می‌دهد، ویروس تعارف ندارد، هرچه بی توجهی بیشتر ادامه پیدا کند بیشتر کشته می‌دهیم، آن هم افرادی که انصافاً نباید ار دست بروند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از نهاد‌هایی مثل هلال احمر، بسیج، باید کمک بگیریم و با توجه به رفتن به سمت فصل پاییز پیش بینی ما پیش بینی خوبی نیست و ما به تنهایی پاسخگوی نیاز‌های درمانی و اجتماعی جامعه نیستیم، پس امیدواریم به یک راه حل درمانی برسیم و این معضل از بین برود.

جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای بررسی وضعیت بیماری کرونا در جنوب کرمان با حضور رئیس، معاونان دانشگاه و مدیران شبکه‌ها و مراکز بهداشتی و درمان منطقه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.