حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی با بیان اینکه واقفان به حوزه بهداشت و سلامت ورود کنند گفت: ۶۷ موقوفه استان سمنان در خدمت بهداشت و سلامت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه ۶۷ موقوفه استان سمنان در خدمت بهداشت و سلامت است گفت: از آنجا که وقف همواره یکی از پشتوانه‌های اصلی جامعه در حوزه‌های مختلف بوده، نیاز است که واقفان به حوزه بهداشت و درمان ورود جدی‌تری داشته باشند.

او افزود: چهار بیمارستان و درمانگاه وقفی در استان سمنان وجود دارد و یک بیمارستان در زمین وقفی احداث شده است، اما جامعه نیاز بیشتری در حوزه بهداشت و درمان دارد از این رو واقفان باید به حوزه بهداشت و سلامت و همچنین درمان ورود کنند، زیرا موقوفات حوزه درمانی در بین موقوفات استان سمنان به‌شدت احساس می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه ۳۲ واحد بهداشتی، درمانگاه و حتی خانه بهداشت روستایی در زمین‌های موقوفه احداث‌شده و یا مستأجر موقوفه هستند که از قبل پرداخت‌های آن، هزینه‌های وقف تأمین می‌شود ابراز کرد: یاری رسانی به شبکه بهداشت و درمان از سوی موقوفات حوزه سلامت، بهداشت و درمان آثار و برکت عمومی خواهد داشت و به نهاد‌های درمانی نیز کمک شایانی می‌کند.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه مشاوران خوبی در استان برای نیات واقفان وجود دارد که باید اهمیت وقف بهداشت و درمان را برای مردم تبیین کنند تاکید کرد: ایجاد موقوفات با نیاز روز یکی از مهمترین منابعی است که می‌تواند یاری‌گر مردم در حوزه‌های مختلف به خصوص درمان باشد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.