ناپایداری‌های جوی و بارش‌های رگباری که از ابتدای هفته در خراسان شمالی آغاز شده است، در برخی نقاط استان موجب آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، سیلاب دیشب به بخش‌های کشاورزی و تاسیسات زیر ساختی در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان خسارت زد.

نظری همچنین از مسدود شدن مسیر‌های روستایی در شهرستان شیروان و آشخانه و راز و جرگلان خبر داد و گفت : نیرو‌های خدمات رسان در حال بازگشایی این مسیر‌ها هستند.

وقوع سیلاب در شهرستان مانه و سملقان، موجب مسدود شدن راه روستائی شیرآباد، و خسارت به ۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان شد که آسیب‌های وارده در بخش‌های زیربنائی همچون راه و کشاورزی، بیش از ۲۴ میلیارد ریال برآورد شده است.


بیشتر بخوانید


در شهرستان راز و جرگلان هم، بر اثر بارش‌های عصر دیروز، سیلاب در رودخانه چندیر موجب مسدود شدن راه ارتباطی روستا‌های حصارچه، یوقان بُرج، تازه قلعه، آدینه قُلی، داشلی قلعه و سوخسو انقلاب و بخش غلامان شد.

در شیروان هم، بر اثر سیلاب، راه روستایی حلوا چشمه این شهرستان مسدود و خسارت دید.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی هم با اعلام ادامه فعالیت سامانه بارشی تا صبح جمعه در استان، شدت بارش‌ها را برای امشب، بویژه در نیمه شرقی استان پیش بینی کرد و از مردم خواست از تردد در مسیر رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خود داری کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.