مهمترین حوادث استان اردبیل در روز پنجشنبه ۲۶ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز پنجشنبه ۲۶ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری در بیله سوار

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار دو نفر از متخلفان زنده گیری غیرمجاز پرندگان شکاری دستگیر شدند.

بهنام برزگر افزود: این متخلفان اقدام به زنده گیری غیر مجاز یک بهله پرنده شکاری حمایت شده دلیجه نموده و در حال متواری شدن از محل بودند که یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار با اقدام بموقع آن‌ها را دستگیر و جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی نمودند.

شهرستان بیله سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور آذربایجان دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و زیستگاه انواع پرندگان شکاری از جمله عقاب طلایی، سارگپه و دلیجه است.

دستگیری متخلفان صید غیر مجاز ماهیان در خلخال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از دستگیری متخلفان صید غیر مجاز ماهیان زردپر رودخانه قزل اوزن در شهرستان خلخال خبر داد.

مهدی کسائی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با گشت و کنترل در حاشیه رودخانه قزل اوزن در منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد واقع در بخش خورش رستم موفق شدند دو نفر را که بر خلاف قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به صید غیر مجاز ماهیان زرد پر در رودخانه قزل اوزن می‌کردند را دستگیر کنند.

او افزود: از متخلفان تعداد ۴۰ قطعه ماهی از نوع زرد پر، ۴ عدد لنسر ماهیگیری به همراه آلات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: این اداره پروانه‌های عادی صید ماهی با قلاب و تور را برابر با دستورالعمل صدور این گونه پروانه‌ها تا پایان آذر ماه سال جاری برای متقاضیان صادر خواهد نمود و پروانه‌های صادر شده در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مناطق آزاد دارای اعتبار خواهد بود.

در رودخانه قزل اوزن تعداد ۱۰ گونه ماهی از دو خانواده کپور ماهیان با ۹ گونه و خانواده سگ ماهیان جویباری با یک گونه حضور دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.