مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با بارش‌های منسون، از ایستگاه «دهیرک»قصرقند۳۷ میلی متر باران گزارش شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اظهار داشت: به طور کلی در شبانه روز گذشته آسمان تابستان در ۱۶ ایستگاه بارانسنجی سیستان و بلوچستان بارانی بود به طوریکه میزان بارش در ۹ نقطه بیش از ۱۰ میلی متر بوده است.

او ادامه داد: مونسون هند در شبانه روز گذشته شهرستان خاش، ایرانشهر، نیکشهر و فنوج را فرا گرفت به طوریکه بارش‌ها در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه‌های محلی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌ها تا این موقع بیشترین بارش‌ها به ترتیب از «دهیرک» نیکشهر با ۳۷، «کتیج» نیکشهر ۳۲، «ابتر» ایرانشهر ۲۱ و چگرد خاش ۱۳ میلی متر گزارش شده است.

حیدری تصریح کرد: بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در شرایطی روی داد که دمای ۱۴ شهر استان شامل ایرانشهر، نیکشهر، قصرقند، زابل، زهک، هامون، هیرمند، بزمان، میرجاوه، سیب سوران، راسک، سراوان، دلگان و مهرستان بین ۴۰ تا ۴۶ درجه سلسیوس شد.

او با بیان اینکه بارش‌های همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود امروز این بارش‌ها به ارتفاعات مرکزی استان نیز کشیده شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ویژگی سامانه‌های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، پیش بینی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

او در بخش دیگری به شدت گرفتن وزش باد‌های ۱۲۰ روزه از پنجشنبه در شمال استان خبر داد و گفت: افزایش غلظت ذرات غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا به ویژه در برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان از پیامد‌های این باد‌ها است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار