مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان گفت: میزان تسهیلات مقاوم سازی در روستاهای لارستان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر زائری مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان با اشاره به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات مقاوم سازی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به روستاییان لارستان، بیان کرد: مردم این مبلغ را جوابگوی تخریب و بازسازی خانه های مسکونی خود حتی به متراژ کمتر از ۱۰۰ متر مربع نمی‌دانند و خواستار افزایش میزان تسهیلات هستند.

او، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد واحدهای مسکونی در روستاهای شهرستان لار مقاوم سازی نشده اند که باید تمهیدات و تدابیر لازم  با توجه به زلزله خیز بودن این مناطق در اسرع وقت انجام شود.

زائری ادامه داد: مهمترین مشکل در این زمینه پایین بودن میزان تسهیلات است که با توجه به تورم و گرانی مصالح ساختمانی و هزینه های جانبی به هیچ وجه جوابگو نیست.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان، افزود: با وجود اصرار فراوان از سوی بنیاد مسکن و کمیته امداد و  موضوع ضمانت های بانکی و بروکراسی های اداری و برخی سخت گیری های بی مورد بانک های عامل نیز از دیگر دلایل کاهش میزان استقبال مردم از این تسهیلات است.

زائری اضافه کرد: در جریان زلزله های یک ماه گذشته مناطق مختلف شهرستان لارستان حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در بخش صحرای باغ و بیرم دچار خسارت و ترکیدگی دیوارها و یا تخریب شده که ۴۶ مورد از این وحدها نیازمند بازسازی هستند.

تسهیلات پرداخت شده

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان اظهار کرد: تسهیلاتی بالغ بر ۸۹۸ میلیارد ریال از محل‌های مختلف شامل مقاوم سازی، طرح ویژه بهسازی منازل روستایی و وام قرض‌الحسنه از سال ۹۲ تاکنون به متقاضیان در روستاها و برخی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این شهرستان پرداخت شده است.

زائری میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح هادی و بهسازی روستایی را رقمی بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال برشمرد و تاکید کرد: شهرستان لارستان دارای ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده  که از این تعداد ۱۰۶ روستا دارای طرح هادی هستند و مابقی نیز در حال تهیه است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان، با اشاره به اجرای طرح های عمران روستایی در هفت سال گذشته گفت: واگذاری طرح ۴۰ واحدی فاز دوم شهر لار در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۲۸۰ متر مربع به صورت ۱۰ بلوک چهار واحدی و ساخت شهرک ستایش دهکویه به همراه اجرای بهسازی ، پیاده سازی خیابان ها ، جدول گذاری، اجرای کانال سنگی ، ساخت پل و زیرسازی محور ورودی شهرک به سمت دهکویه از جمله این اقدامات عمرانی بوده است.

او، بیان کرد: ساخت ۸۸ واحدی نخل ۳ شهرک اندیشه  شهر لار و طرح ۴۰ واحدی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اجرای طرح بهسازی فاز دوم با زیر بنای ۹ هزار و ۶۰۰  متر مربع  به همراه ساخت خیابان،کانال کشی و ایجاد فضای سبز در این طرح از دیگر اقدام های این نهاد در بهسازی، توسعه و عمران روستایی در شهرستان لار بوده است.

زائری تصریح کرد: برای ساخت این مجتمع ۴۰ واحدی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در خرداد سال ۸۷ و ۴۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی تامین شده که مابقی نیز سهم آورده متقاضیان بوده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان، ادامه داد: این طرح هم اکنون در مرحله نازک کاری بوده و در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
 
او، طرح انبوه سازی مسکن روستای منصور آباد بخش جویم شهرستان لارستان به مساحت  ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع به صورت ۴۹ واحد تجاری به متراژ هر واحد ۴۵ مترمربع و پایان مرحله سقف کاری و تحیل به متقاضیان  را از دیگر اقدام های عمرانی مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در هفت سال گذشته دانست.
 
 زائری اضافه کرد: در هفت سال گذشته حدود سه هزار قطعه زمین در قالب یک هزار و ۴۸۳ هکتار به روستاییان برای ساخت و مقاوم سازی مسکن واگذار شده است.
 
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان اظهار کرد: یک هزار و ۱۱ مورد نیز اسناد مالکیت روستایی در سطح روستاهای شهرستان در این مدت صادر شده است.
 
 لارستان در سال ۸۸ با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.
 
شهرستان لارستان به مرکزیت  لار و در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار