معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان گفت: برای اجرای طرح آبرسانی به بیرم لارستان نیازمند اعتبارات سنگینی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حدود ۶ سال قبل مسئولان وقت استان فارس وعده دادند که با اجرای طرح آبرسانی از سد سلمان فارسی، مشکل آب شهرهای شرقی و جنوب فارس برای همیشه حل شده و شهروندان ساکن این نقاط از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شوند، اما این مهم همچنان در خم کوچه‌های تامین اعتبار مانده است.

در حالی که براساس تایید شرکت آب و فاضلاب استان فارس، آب لوله‌کشی بخش بیرم شهرستان لارستان به دلیل وجود املاح بسیار زیاد، قابلیت آشامیدن را ندارد و در هفته‌های اخیر بارها رسانه‌ها پیرامون این مشکل اخبار و گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند، اما آن قدر که وقوع زمین ‌لرزه‌های بیرم  را به صدر اخبار کشاند، بی آبی و تشنگی، پر رنگ نشده است.

ساکنان بخش بیرم شهرستان لارستان، اکنون  به دلیل نبود امکان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از طریق منابعی مانند آب شیرین کن دولتی، باید آب مورد نیاز خود را خریداری کنند که تاکید دارند این موضوع هزینه سنگینی را به آنان تحمیل کرده است.

شهروندان ساکن بیرم پیش از این اعلام کرده بودند که عمده نیاز خود به آب آشامیدنی را با خرید آب معدنی بسته بندی تامین و رفع می‌کنند و این موضوع با توجه به هزینه بالای آن، برای برخی از ساکنان دشواری‌هایی را ایجاد کرده است.

در سفر عنایت الله رحیمی استاندار فارس به بخش بیرم و انتشار اخباری مبنی بر پیش‌بینی اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح های عمرانی به خصوص در بخش آبرسانی، شادی را به محفل ساکنان بخش بیرم آورد و این امید را ایجاد کرد که چشم‌انتظاری‌ آن ها رو به پایان است اما مسئولان اعلام کردند آب بیرم اگرچه یک اولویت مهم محسوب می‌شود اما هنوز به صدر اولویت‌های اجرایی نرسیده است.

احمد دلاور معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان بیان کرد: آبرسانی به شهر بیرم یک طرح ملی است، اما تامین اعتبار آن از محل اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی، پیش‌بینی نشده است.

او، با اشاره به کامل شدن طرح مطالعاتی آبرسانی به بخش بیرم، تصریح کرد: برای اجرای این طرح نیازمند اعتبارات سنگینی هستیم.

دلاور، با اشاره به سفر استاندار فارس به بیرم در پنجم تیرماه امسال ادامه داد: بعد از سفر عنایت الله رحیمی استاندار فارس، مکاتباتی با سازمان‌های ذیربط برای رفع مشکل آب بیرم انجام و رونوشت مکاتبات برای نماینده مردم لارستان در مجلس نیز ارسال شد.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان افزود: این طرح باید از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری و اعتبارات اجرای آن از محل اعتبارات ملی تامین شود.

نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس اضافه کرد: هنوز جزئیاتی از طرح آبرسانی به بخش بیرم از توابع شهرستان لارستان، اعلام و ابلاغ نشده است.

او، با بیان اینکه در یک هفته آتی، احتمال این موضوع نیز مشخص می شود، اظهار کرد: هنوز جزئیات مربوط به اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی طرح های عمرانی فارس  اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد که این اعتبارات برای طرح آب رسانی به جهرم، قیر و بیرم را شامل نمی‌شود.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان با تاکید بر اینکه آبرسانی به بیرم نیز جزء طرح‌های اولویت‌دار استان فارس بوده و مسئولان این استان پیگیر آن هستند، تاکید کرد: در اولین فرصت که اعتباراتی به فارس تعلق بگیرد، طرح آبرسانی به بیرم هم در اولویت قرار می گیرد.

 نوروزی با بیان اینکه برای طرح آبرسانی به جهرم، قیر و بخش‌هایی از لارستان، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، گفت: آبرسانی به جهرم  در حال اتمام است.

او، یکی از مشکلات این طرح را اصلاح تصفیه‌ خانه آب دانست و بیان کرد: اعتبارات ۲۰ میلیارد تومانی مورد نظر، پاسخگوی آن نیست.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان تاکید کرد که تکمیل و بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان جهرم، اولویت اصلی است و بعد از آن طرح های  آبرسانی به لارستان و قیر و کارزین مد نظر قرار دارد.

نوروزی گفت: طرح آبرسانی به بخش بیرم، جزء طرح‌های ملی مد نظر مسئولان بوده و استاندار فارس، نماینده مردم لارستان در مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس پیگیر آن بوده و هستند.

جاده عمادده به آبکنه

 او، بیان کرد: طرح جاده ارتباطی عمادده به آبکنه در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس قرار ندارد و اعتبارات ۵ هزار میلیارد تومانی عمرانی، مشمول آن نمی‌شود.

نوروزی تصریح کرد: اگر اداره کل راه و شهرسازی لارستان این طرح را جزء پیوست قانون طرح‌های ملی نظیر خنج علامرودشت و مهر گله‌دار قرار داده باشد،  اختصاص اعتبار برای این طرح  از محل اعتبارات ملی تعلق می‌گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار