متخصص بیماری‌های عفونی در آبادان گفت: کودکان بالای ۲ سال حتما هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

دکتر سارا مبارک متخصص بیماری‌های عفونی در آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: در مجموع ابتلاء به بیماری ویروس کرونا در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است ، اما کودکان نیز می‌توانند مثل بزرگسالان به این بیماری مبتلا شوند.

او افزود: علائم ویروس كرونا در كودكان مشابه علائم بزرگسالان است، با این تفاوت که کودکان به طور معمول نسبت به بزرگسالان علائم خفیف‌تری دارند.

متخصص بیماری‌های عفونی در آبادان تب،  سرفه،  تنگی نفس و در موارد نادر استفراغ و اسهال را از علائم ابتلا به ویروس کرونا در کودکان برشمرد و ادامه داد: مصرف شیر مادر ، مولتی ویتامین ها و تغذیه مناسب مانع ابتلا کودکان زیر دوسال به این بیماری می شود.

دکتر مبارک با بیان اینکه کودکان بالای ۲ سال حتما از ماسک استفاده کنند گفت : به والدین توصیه می‌شود کودکان بالای دو سال خود را بدون ماسک از خانه خارج نکنند، و از حضور در تجمعات خود داری کنند.

او تصریح کرد: همچنین کودکان زیر دو سال یا بیماران دچار تنگی نفس شدید ماسک نزنند، زیرا ممکن است این افراد دچار زجر تنفسی شدید باشند و استفاده از ماسک، باعث تشدید تنگی نفس آن‌ها شود.

متخصص بیماری‌های عفونی در آبادان گفت: والدین باید با کودکان خود در مورد ویروس کرونا صحبت کنند و با زبان ساده و عامیانه علت استفاده از ماسک را برای آن‌ها توضیح دهند تا کودک هنگام استفاده از آن بی‌قراری نکند.

کووید ۱۹ بیماری ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد و تاکنون هنوز هیچ دارو  واکسنی برای این بیماری کشف نشده است.

هرچند شیوع سریع و گسترده ای دارد، راهکارهایی نیز برای در امان ماندن از آن وجود دارد؛ شستن مرتب دست ها، رعایت فاصله با اشخاص، دوری از اجتماعات و تا حد امکان در خانه ماندن و استفاده از ماسک روش هایی است که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید رعایت کنیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.