مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۴۵ درصدی صادرات کالا در بندر خرمشهر در سه ماه نخست امسال خبر داد .

نورالله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با اشاره به رشد ۴۵ درصدی صادرات کالا در بندر خرمشهر گفت: شرایط کرونایی خوشبختانه در روند صادرات تاثیری نداشته است .

او افزود: روزانه ۳۰ هزار تن محصول نظیر، آهن الات، کاشی و سرامیک، کاه و حبوبات از بندر خرمشهر به کشور‌های همسایه در حاشیه‌ی خلیج فارس صادر می کنیم .

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص تاثیر تغییر شیوه بسته بندی و صادرات کالاها گفت: انجام تغییر شیوه بسته بندی و صادرات در راستای کاهش حل اختلافات بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها، کاهش هزینه‌های خروج از اسکله ها و در نهایت منجر به  کاهش ریسک‌های ایمنی دراسکله های بندر خرمشهر شد.

اسعدی گفت: تمام امکانات، زیرساخت‌ها و تاسیسات در بندر خرمشهر برای انجام همه عملیات‌های بندری فراهم شده است و با توجه به اقدامات انجام‌شده، در روزهای آینده نیز شاهد افزایش فعالیت‌های این بندر در زمینه صادرات کالاها خواهیم بود.

او تصریح کرد: با توجه به افزایش کم‌سابقه حجم صادرات کالا در بندر خرمشهر، سه پست اسکله واقع در تاسیسات دریایی بندر خرمشهر به اسکله‌های بیست‌گانه برای تخلیه و بارگیری کالا و تسهیل در روند صادرات افزوده شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: با انجام این کار در حال حاضر در تاسیسات دریایی خرمشهر مجموعا حـدود ۶۰۰ متـر اســکله سـنگین و ۴۰۰ متــر اسـکله سبک وجود دارد.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی (ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشور‌های عراق و کویت به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشور‌های واقع در کریدور مزبور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.