معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمانشاه تاکنون ۱۱ میلیون عدد ماسک در داروخانه‌های استان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به توزیع ماسک در داروخانه های روزانه گفت: دو روز گذشته در شهر کرمانشاه علاوه بر ۱۰۰ هزار عدد توزیع شده در بین داروخانه‌های شبانه‌روزی، ۲۰۰ هزار عدد ماسک کمکی نیز بین همه داروخانه‌های شهر کرمانشاه توزیع شد.

او قیمت هر عدد ماسک سه لایه در داروخانه‌ها را هزار و ۵۵۰ تومان ذکر کرد و گفت: این قیمت مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه است و باید داروخانه‌ها به این قیمت به دست مصرف کننده برسانند روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک N ۹۵ بدون سوپاپ نیز به قیمت هر عدد ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمانشاه تاکنون ۱۱ میلیون عدد ماسک در داروخانه‌های استان توزیع شده است این ماسک‌ها ابتدا کاملا استریل و سپس به صورت بهداشتی تحویل داروخانه‌ها می‌شود.

او همچنین اظهارداشت: غیر از ماسک‌های توزیعی بین داروخانه‌ها، روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک نیز بین مراکز بهداشتی درمانی سطح استان به صورت جداگانه توزیع می‌شود.

او تولید روزانه ماسک در استان کرمانشاه را ۸۰ هزار عدد ذکر کرد و گفت: ظرفیت واقعی تولید ماسک در استان ۲۰۰ هزار عدد است، اما به دلیل کمبود پارچه مخصوص در بازار، میزان تولید کمتر از ظرفیت واقعی است.

او بیان کرد: ۲۰ هزار عدد ماسک نیاز روزانه استان با پیگیری‌های فراوان از سایر استان‌ها تامین و در داروخانه‌ها توزیع می‌شود که برای تامین این میزان با مشکل روبرو هستیم.

او در مورد نگهداری از ماسک‌‍‌های سه لایه برای استفاده‌های بیشتر نیز گفت: ماسک‌های سه لایه یکبار مصرف نیست و اگر حین استفاده به آن‌ها دست نزنیم و بعد از مراجعه به منزل آن را به مدت ۲ روز در جای گرم آویزان کنیم می‌شود ۲ بار استفاده کرد، اما باید در استفاده از آن احتیاط کرد که بهداشتی باشد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.