معاون وزیر دفاع عربستان و وزیر دفاع مصر در گفتگویی تلفنی بر مخالفت کامل با تعرض به «امنیت منطقه‌ای عربی»، تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، خالد بن سلمان آل سعود، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی، و محمد زکی، وزیر دفاع و صنایع نظامی مصر، درباره روابط دوجانبه تلفنی گفتگو کردند. 

در این تماس تلفنی، دو طرف روابط دوجانبه به ویژه در زمینه دفاعی و نظامی و تقویت همکاری مشترک برای حفظ امنیت در منطقه را بررسی کردند.

خالد بن سلمان و محمد زکی همچنین بر اصرار دو کشور برای تقویت ثبات و مقابله با انواع تروریسم و مخالفت کامل با تعرض به امنیت منطقه‌ای عربی، تاکید کردند.

این گفتگوی تلفنی پس از اظهارات عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، درباره احتمال مداخله در لیبی صورت می‌گیرد. او گفت شد که اگر درگیری‌ها در لیبی از شهر سرت و الجفره عبور کند و بیش از این به مرز‌های غربی مصر نزدیک شود، قاهره بیکار نخواهد ماند و دست به دخالت نظامی در لیبی خواهد زد. سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرد این اظهارات آتش درگیری‌های لیبی را شعله‌ور می‌کند.

پیش از این دولت وفاق ملی لیبی برای مقابله با شبه‌نظامیان تحت حمایت مصر و امارات در شرق لیبی، از ترکیه درخواست کمک کرده بود. اقدامات نظامی ترکیه در لیبی مورد انتقاد بسیاری از کشورهای عربی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار