مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای گلستان گفت: ۶۳ عنوان برنامه در هفته ملی مهارت در گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی مهارت برگزار شد، گفت: از تاریخ ۳۱ تیرماه تا ۶ مردادماه هفته ملی مهارت نامگذاری شده و برای این هفته بیش از ۶۳ عنوان برنامه تدارک دیده شده است.

او افزود: حضور در گلزار شهدای استان برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و انقلاب، دیدار با خانواده شهدا، حضور در مرکز پاسخگویی سامد، تجلیل از ۱۷ مربی پر تلاش فنی حرفه ای، تقدیر از مربیان مراکز آزاد، تقدیر از مهارت آموزان برتر، افتتاح دو مرکز نوآوری در گرگان و بندرترکمن با همکاری پارک علم وفناوری استان، تشکیل شورای مهارت با حضور استاندار گلستان و. از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: در این هفته برای شهرستان گمیشان که یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور هست تجهیزاتی به ارزش ۵۱۳ میلیون تومان خریداری شده که رونمایی می‌شود.

حسینی طلب گفت: برای اشتغال مدرک دانشگاهی به تنهایی کافی نیست و مهارت در این زمینه مهمتر از مدرک دانشگاهی است از این رو فرهنگ مدرک گرایی در کشور باید به مهارت گرایی تغییر پیدا کند.

او گفت: پیوست مهارت به مدارک دانشگاهی می‌تواند در بهره وری کارمندان دولت هم موثر باشد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اخیرا موضوع توجه به مهارت در استخدامی‌های دولتی را با رئیس جمهور مطرح کرده اند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: توجه به منابع انسانی و مهارت‌های آن‌ها کشور را به توسعه‌ی رساند و لازم است به این موضع توجه زیادی داشته باشیم.

حسینی طلب ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۸ کارگاه در ۱۴ شهرستان استان تجهیز شده اند و مهارت آموزان در این کارگاه‌ها آموزش می‌بینند.

او افزود: ۱۸ گروه هدف در برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای قرار دارند که زنان خانه دار، سربازان وظیفه، زندانیان، معلولان، زنان سرپرت خانوار، معتادان بهبود یافته، ساکنین روستا‌ها و مناطق مرزی، عشایر، پناهندگان خارجی از جمله این گروه‌های هدف هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: در سال گذشته ۳۲ هزار و ۴۲۶ نفر تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان قرار گرفته اند.

حسینی طلب ادامه داد: در حال حاضر ۳۱۵ آموزشگاه آزاد در سطح استان فعالیت می‌کنند و در سه سال گذشته روند رو به رشدی را داشته اند.

او افزود: طرح ایران مهارت هم طرحی است که به صورت کشوری برای پایه ۹ ام اجرا شده و کلاس هاس فوق برنامه مرتبط با آن هم در مدارس گلستان تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.