پلاک گذاری دام مانعی بر سر راه قاچاق

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ادامه روند پلاک گذاری دام در استان خبر داد.

قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: طرح پلاک گذاری دام که از پایان سال ۹۷ در استان آغاز و قرار بود اسفند ۹۸ به پایان برسد، هنوز ادامه دارد.

او افزود: تا کنون ۴۷ هزار راس گاو و گوساله معادل ۶۸ درصد، ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر شتر معادل ۵۷ درصد، ۱۶۶ هزار راس گوسفند برابر با ۲۳ درصد و ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ راس بز معادل ۱۶ درصد در خراسان جنوبی پلاک گذاری شده است.

قوسی با بیان این که هزینه پلاک گذاری بر عهده دامداران است عنوان کرد: این امر باعث عدم رغبت دامداران و تاخیر در اجرای این طرح شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه با اجرای طرح پلاک کوبی دام میزان قاچاق آن به حداقل رسیده است تصریح کرد: این طرح سبب ثبات قیمت گوشت قرمز در استان شد که با ساماندهی حمل و نقل دام، قاچاق دام هم کاهش یافت.

او عنوان کرد: دام‌هایی که کشتار می‌شوند شماره کد آن‌ها به صورت سیستماتیک توسط دامپزشکی از سامانه مربوطه حذف می‌شود.

قوسی اظهار کرد: اگر طرح پلاک کوبی دام در سراسر استان‌ها به درستی انجام شود پیامد‌های بسیار خوبی برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی دامدار نیز در پی خواهد داشت، زیرا براساس بند سه ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، دام‌ها بیمه اجباری می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر طرح پلاک کوبی دام در استان انجام می‌شود، اما اگر افرادی نسبت به خرید و فروش یا خروج دام بدون پلاک اقدام کنند دام ضبط و قاچاق محسوب می‌شود.

او با اشاره به این که اگر دام توقیف شود علاوه بر از دست دادن سرمایه، مبلغ زیادی نیز جریمه خواهند شد از دامدارن خواست هرچه سریع‌تر نسبت به پلاک گذاری دام اقدام کنند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.