مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ۱۴ هزار نفر معادل ۴ درصد از جمعیت سالمندان گیلانی تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین نحوی نژاد،  مدیرکل بهزیستی گیلان گفت:۱۴ هزار سالمند تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند و از این تعداد هزار و ۲۰۰ سالمند در مراکز بهزیستی استان بستری هستند که هزار متخصص در امور بهزیستی به آن‌ها خدمات رسانی می‌کنند.

او  با بیان اینکه گیلان پیرترین استان کشور است ، افزود: حدود ۱۴ درصد از جمعیت گیلان بیش از ۶۰ سال دارند که ۳۰ درصد آن‌ها از خدمات مالی بهزیستی و کمیته امداد استان بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ۴۰ درصد از سالمندان گیلانی تحت پوشش بیمه بازنشستگی کشوری و لشکری هستند.

نحوی نژاد با اشاره به وجود ۳۷ هزار و ۵۰۰ مستمری بگیر بهزیستی استان در سال ۹۸ افزود: امسال این تعداد با افزایش ۷ هزار خانوار دیگر تحت پوشش این نهاد حمایتی به ۴۴ هزار و ۵۰۰ خانوار شامل معلولان، سالمندان، زنان سرپرست خانوار و ایتام رسیده است.

او  گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دیگر در حوزه‌ای توانبخشی و اجتماعی در نوبت دریافت خدمات از بهزیستی گیلان هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان   در ادامه با اشاره به وجود هزار و ۱۰۰ فرد مبتلا به ضایعه نخاعی در گیلان ، افزود:به علت نرخ بالای وقوع تصادفات رانندگی در استان و وجود جاماندگان از حادثه زلزله رودبار این آمار معادل ۳۰ درصد از جمعیت ضایعه نخاعی کشور است که از میانگین کشوری بالاتر است.

نحوی نژاد  با بیان اینکه پارسال ۹۰۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی گیلان ماهانه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان حق پرستاری دریافت کردند، گفت: امسال هزار نفر از این افراد ماهانه ۵۵۰ هزار تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

او همچنین به ارائه خدمات درمانی به معتادان نیز اشاره کرد و افزود : پارسال ۲۹ هزار معتاد به مواد مخدر از مراکز اقامت و درمان سرپایی خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه به تصویب قانون جامع حمایت از کودکان و نوجوانان در خرداد امسال اشاره و تصریح کرد: بر این اساس وظایف همه دستگاه‌های مربوط از جمله آموزش وپرورش، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعیین شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.