روند کرونا در خراسان رضوی همچنان صعودی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با ارتباط ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور با استانداران برگزار شد، گفت: وضع مشهد همچنان قرمز و در مرحله هشدار است.

او افزود: هم در مورد مبتلایان و هم فوت شدگان آمار‌های مشهد افزایشی است.

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در این جلسه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان و مساجد و بالاترین آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا در رستوران‌های کشور ثبت شده است.
 
او افزود: ۶۲ درصد مردم کشور هم در بررسی‌های جدید از ماسک استفاده می‌کنند و بیشترین استفاده از ماسک در اداره‌های دولتی بوده است.

بیشتربخوانید:

 
حسن روحانی رئیس جمهور هم به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا در این جلسه گفت: موج دوم کرونا در کشور ناشی از عادی شدن بیماری در بین مردم و کنار گذاشتن پروتکل‌های بهداشتی بود.
 
او افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد از هر هزار نفر که در کشور به کرونا مبتلا شدند ۵۰۰ نفر بدون علامت بودند و ۱۵۰ نفر نیاز به بستری شدن پیدا کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دارو‌هایی که بر کرونا تاثیر گذار است در کشور به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست.

در این جلسه آخرین وضع و اقدامات انجام شده در استان‌های پرخطر بررسی شد.

در این جلسه همچنین تاکید شد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی پرهیز از تجمعات و توجه به بهداشت شخصی مهم ترین عواملی است که زنجیره بیماری کرونا را قطع می‌کند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.