در پی رزمایش نظامی ارتش تایوان در نزدیکی سرزمین‌های متعلق به چین، یک بالگرد آمریکایی متعلق به تایوان سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیفنس ورلد، در پی سقوط بالگرد آمریکایی متعلق به ارتش تایوان در یک رزمایش نظامی، مقامات تایوانی تا روشن شدن علت سقوط این بالگرد، دستور توقف فعالیت ۳۶ فروند از بالگردهای مشابه را صادر کردند.

بالگرد آمریکایی «بل او ایچ» پس از آن که در رزمایش ضد چینی تایوان، به هوا برخواست در منطقه نظامی «هسینچوی» دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. در پی این حادثه ۲ خلبان بالگرد جان باختند.

در حالی که ارتش تایوان در روز‌های گذشته از برگزاری رزمایشی در منطقه به نشانه قدرت نمایی به چین خبر داده، منابع خبری از سقوط یک فروند بالگرد نظامی این کشور خبر دادند. به گفته مقامات تایوانی تاکنون و طی ۲ سال گذشته، ۳ بالگرد مشابه از بین رفته است.

گفتنی است در رزمایش ارتش تایوان که از صبح پنجشنبه آغاز شد، حدود ۸ هزار نظامی، جنگنده‌های «اف-۱۶»، کشتی‌های جنگی، تانک‌ها و خودرو‌های زرهی قدرت خود را نشان دادند. این رزمایش در نوار ساحلی تای‌چونگ در شرق تایوان جنب سرزمین‌های متعلق به چین برگزار شد.

چین هم ضمن محکوم کردن رزمایش نظامی تایوان از حمایت‌های آمریکا از تایوان ابراز نارضایتی کرده است. پکن تاکید می‌کند که تایوان بخشی از سرزمین متعلق به چین است و حمایت‌های نظامی واشنگتن از تایوان، سیاست «چین واحد» را نادیده می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار