براساس گزارش میدانی تقریبا طی ۱۵ روز گذشته خودرو‌های داخلی و وارداتی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

افزایش قیمت خودروبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند وقتی بود که قیمت خودرو روند صعودی داشت و روز به روز قیمت ها تغییر می کرد به گونه ای که این افزایش دیگر نه هفته ای بلکه ساعتی شده بود، اما اکنون این افزایش قیمت متوقف شده و کاهش قیمت به سراغ بازار خودرو آمده و  اکنون گویا این کاهش قیمت که هفته‌ها گریبان بازار خودرو را گرفته فعلا دست‌بردار نیست و افزایش قیمت‌های جزئی در بازار ارز نیز نتوانسته جلوی این ریزش قیمت‌ها را بگیرد.

براساس گزارش میدانی تقریبا طی ۱۵ روز گذشته خودرو‌های داخلی و وارداتی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند و از سوی دیگر مشتریان دست از خرید برداشته و چشم به روز‌های آتی دارند.

فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند تا روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، قیمت خودرو مسیر کاهشی را طی خواهد کرد و اگر رویکرد بایدن در قبال ایران بازگشت به برجام و توافقات جدید باشد، خودرو به سرنوشت سال ۹۴ (رکود سنگین خودرو پس از توافق هسته‌ای) دچار خواهد شد.

اینطور که کارشناسان صنعت خودرو می گویند، طی چند ماه آینده خودرو دیگر از لیست کالای سرمایه‌ای خارج می شود، اما اگر جو بایدن پس از ورود به کاخ سفید بخواهد همان راهی را برود که دونالد ترامپ رفته بود باید منتظر رشد شارپی در این بازار باشیم و باز هم قرعه‌کشی خودروسازان و برنده شدن در لاتاری ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومانی را خواهیم داشت. 

گزارش - افزایش قیمت خودروها متوقف شد/ احتمال تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار تا چند ماه آینده

خودروسازان در سال ۹۸ با زیانی سنگین مواجه و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدند. این قانون برای شرکت‌هایی بود که نیمی از سرمایه خود را از دست داده‌اند و خودروسازان برای رهایی از این مشکل، به پروژه تجدید ارزیابی دارائی‌ها روی آوردند.

یکی از عمده‌ترین دلایل بروز این مشکل، قیمت گذاری دستوری محصولات به سیاقی بوده است که نه تنها قیمت تمام شده خودرو‌ها را پوشش نمی‌داد، بلکه بسیار کمتر از حد انتظار خودروسازان بود و تلاش‌ها برای رفع این مشکل از سال‌های گذشته تا زمان نوشتن این متن، ادامه دارد و چالش خودروسازان با متولیان امر قیمت گذاری برای دریافت مجوز افزایش قیمت متناسب با افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی همچنان ادامه دارد.

افزایش قیمت‌ها از سوی شورای رقابت و سازمان حمایت پس از ماه‌ها ارائه اطلاعات و مستندات از سوی خودروسازان با در نظر گرفتن شرایط ملتهب بازار و جلوگیری از ایجاد التهاب جدید در بازار خودرو همچنان کمتر از درخواست خودروسازان صورت پذیرفت. از دیگر سو، پرش نرخ تورم، نشان از افزایش هزینه‌های خودروسازان نسبت به سال ۹۸ بود که بدیهی است این تورم همه جنبه‌های قیمت از جمله قیمت مواد اولیه و هزینه‌های حمل و نقل و حقوق و دستمزد را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


گزارش - افزایش قیمت خودروها متوقف شد/ احتمال تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار تا چند ماه آینده

در آن سال، مقرر شده بود خودروسازان ارز مورد نیاز خود را به قیمت نیمایی دریافت کنند، ولیکن این موضوع در عمل اتفاق نیافتاد و خودروسازان عمده ارز خود را از بازار تامین کرده اند که خود به عاملی برای افزایش قیمت تمام شده محصولات تبدیل شده  است.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا این نوسانات قیمت محصولات به گونه‌ای خواهد بود که دست دلالان و واسطه‌ها از بازار خودرو کوتاه شود و خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد؟

تعیین تکلیف قیمت خودرو توسط شورای رقابت!

شیوا رئیس شورای رقابت در این خصوص می گوید: شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده است و این دستورالعمل تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد.  برای آن دسته از خودرو‌هایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می‌کند.

او بیان کرد: به نحوی که از هفت تا ۱۰ متخصص در حوزه خودرو درخواست کرده تا با بررسی مستنداتی که در اختیار آن‌ها قرار گذاشته شده ضمن توجه به هزینه تمام شده خودرو، قیمت پایه محصولات جدید تعیین می‌شود. این روش فقط برای خودرو‌هایی که قیمت پایه نداشته و تولید جدید هستند استفاده می‌شود و در مابقی خودرو‌ها دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مصوب شورای رقابت اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: منصفانه بودن قیمت گذاری شورای رقابت طوری است که هم مصرف کننده، هم خودروساز راضی است؛ اگر برای مصرف کننده قیمتی را در نظر می‌گیریم، در مقابل سود منطقی را نیز برای خودروساز در نظر می‌گیریم. چندین نظریه در خصوص قیمت گذاری خودرو می‌دهند، برخی می‌گویند قیمت خودرو را باید در بازار آزاد بگذاریم و قیمت کارخانه نهایت ۱۰ درصد کمتر باشد.

گزارش - افزایش قیمت خودروها متوقف شد/ احتمال تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار تا چند ماه آینده

او افزود: برخی می‌گویند خودرو باید در بورس عرضه شود و مخالفت‌هایی با این رویه وجود دارد، برخی هم می‌گویند قیمت خودرو را باید شورای رقابت رقابت تعیین کند.

شیوا گفت: وظیفه ما این است که قیمت منصفانه را اعلام کنیم. اکثریت به این موضوع رای می‌دهند که مصرف کننده واقعی باید خودرو بگیرد و برخی می‌گویند حاشیه سود به جیب دلالان می‌رود. طرح قرعه کشی عملی شد اما برخی از این طرح شکایت داشتند،  همان افراد بیایند طرح دیگری را ارائه دهند که خودرو به نیازمندان برسد و همه راضی باشند.

 قیمت خودرو روند نزولی دارد

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه قیمت خودرو روند نزولی دارد، گفت: این روزها قیمت طلا، سکه و همچنین دلار روند نزولی دارد و از آن جهت بر قیمت خودرو بسیار تاثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو  بیان کرد: قیمت خودرو از هفته گذشته تاکنون روند نزولی دارد و این کاهش قیمت ها همچنان ادامه دار خواهد بود.  در هفته های آینده این کاهش ها بیشتر خواهد شد. 

این مقام مسئول تشریح کرد: با کاهش قیمت ها خریدار در بازار رویت خواهد شد؛ اما فروشنده ها کم هستند و افراد به دلیل اینکه خودرو را با قیمت بیشتر خریده اند، از فروش آن خودداری می کنند تا شاید به قیمت بیشتر برسد.

موتمنی با بیان اینکه کرونا تاثیرات منفی زیادی بر بازار خودرو گذاشت، گفت: با تشدید محدودیت  های کرونایی بازار خودرو بدتر خواهد شد و این روند ادامه دار است. در هفته های آینده قیمت خودرو منطقی خواهد شد و با قیمت های منطقی تری خرید و فروش خواهد شد.

شناور شدن قیمت خودرو در قراردادهای قطعه سازان

 آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان خواستار شناور شدن قیمت خودرو در قراردادها و افزایش فوری و بی قید و شرط قیمت قطعات خودرو به میزان ۵۵ درصد شد و گفت: هنوز قیمت‌های آنالیز شده قطعه سازان با خودروسازان با دلار ۱۱ هزار تومان و نرخ مواد اولیه با توجه به قیمت‌های ۳ ماهه سوم و اول سه ماهه چهارم سال گذشته در قراردادها درج شده است؛ در حالی که هم اکنون بیش از ۸۰ درصد قیمت مواد اولیه و ارز تغییر پیدا کرده و دلار در مرز ۲۰ هزار تومان قرار دارد.

او بیان کرد: بر اساس محاسبات انجمن قطعه سازان همگن در این شرایط ضروری است به صورت علی الحساب و فوری و بدون هر گونه قید و شرط قیمت قطعات خودرو به طور میانگین ۵۵ درصد افزایش پیدا کند تا بیش از این قطعه سازان متضرر نشوند.

همراه با رخداد‌های سیاسی و به دنبال آن افت قیمت در بسیاری از بازار‌های مالی، رئیس کل بانک مرکزی و سخنگوی دولت وعده دادند که روند کاهش ریسک‌های غیراقتصادی در بازار‌ها تداوم داشته باشد و قیمت‌ها با قدرت و توان بیشتری به سمت نرخ‌های پایین‌تر حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد چوپانی
۱۸:۰۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
باسلام.عارضم خدمت همه عزیزان هم وطن،با وجود این مسائل وقیمت های نجومی،فقط خدا به ملت درمانده ومستاصل رحم کنه،چراکه اگه خودرو سازان یه جو انصاف وغیرت داشتن ،هرگز این بلا را سر مردم نمیاوردند،بنده پارسال 207دنده ای یکساله با هزار مکافات ثبت نام کردم،ونصف پولش را واریز کردم،حال ارزش خودرو دو برابر شده ولی واریزی بنده که نزدیک به پنجاه میلیون بود خیلی ارزشش اومده پایین، لذا اگر خدایی وقانونی هست ارزش ماشین از تاریخ ثبت‌نام هر قدر هم شده باشد باید بنده نصف آن را پرداخت نمایم چون نصف آن را یکسال قبل پرداخت کرده‌ام.ولی متاسفانه اینها فقط به فکر خود وغارت جیب مردم هستند.نتیجه اینکه اینها نه تنها با این کارشان مال و منال ما را بردند بلکه ایمان و اعتقاد ما را هم به فنا دادند.سپاس.
Iran (Islamic Republic of)
میلادفتح الهی اندیمشکی
۰۵:۴۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
روحانی مچکریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
جریان خودروسازها و حواله دارها شده مثل جریان 5+1 که خود اروپایی ها به هیچ کدوم از تعهداتشون عمل نمی کنند ولی به ایران فشار میارن که به کل تعهدات عمل کن. الان ایران خودرو هم همینه ، قرارداد سفید رو میزاره پیش مشتری که تمام بندهاش به نفع خودروسازه و به مشتری میگه امضاء کن بعد به تعهدات خودش هم عمل نمیکنه و به مشتری میگه تو باید کاملا" به تعهداتت عمل کنی!!!!!!!!!!!!!!! یکساله با سود صفر از مردم پول پیش ثبت نام گرفتن و هزار جور بامبول در میارن تا خودرو رو به قیمت چند برابر اون سالی که طرف ثبت نام کرده بهش تحویل بدن. خدا نگذره این خودروسازها رو که خون مردم رو تو شیشه کردن.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۲۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام‌. قیمت در خودرو‌سازی‌ها پایدار می‌ماند.
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۶:۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
من‌ سال‌ قبل ساینا اپشنال ثبت نام‌ کردم تأ الآن نزدیک یک سال‌ شده. قیمت سایپا به نا تورم افزایشی شده. الآن که‌ دلار يه کم فروکش کرده و قیمت آزاد اومده پائین از مدیریت سایپا تقاضا داریم حداقل با قیمت تابستان حساب کنن. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام
یه پیشنهاد که امیدوارم مسئولین خودروسازی اگر غیرت و وجدان دارن قبول کنن که ضرر اونایی که پیش ثبت نام انجام دادن کمتر بشه
پیشنهاد
زمان ثبت نام پول پیشی که از مشتری گرفته اند ، برآورد شود چند درصد پول خودرو بوده و الآن هم بر همین اساس عمل کنند
مثلا زمان ثبت نام اگر خودرویی قیمتش 60 میلیون بوده و 30 میلیون پول پیش دریافت شده یعنی 50 درصد قیمت خودر را خودرو ساز دریافت کرده و حالا هم قیمت هرچه هست حساب کنند و 50 درصد الباقی را دریافت کنند که به عدالت نزدیکتر است
البته امیدوارم شورای رقابت و خودرو سازان وجدان خود را قاضی کنند و با شجاعت و غیرت تصمیم بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
دوای درد ما مردم بیچاره نخریدن است وبس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
فقط صلح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
آقایون و خانم ها جهت اطلاع کسی این درد دلهای وحرفهای شمارو نمیشنوه و نمیبینه فقط من مینویسم تو میخوانی و تو مینویسی من میخوانم چون الان فقط وفقط فکرشان خالی کردن جیب منو شماهاست وبه جز خودخوری واعصبانیت چیزی دیگه واسه ما نمیمونه میگی نه در عمل میبینیم این سایپا وایرانخودرو مخصوصا سایپا از خود خودخودخودشون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ساینا پلاس بهمن ۹۸ ثبت نام کردم و اول مرداد ۹۹تکمیل وجه کردم آخر آبان ساینا معمولی شده و تا امروز تحویل ندادن
تا سایپا ماشین تحویل نداده آروم نمیگیگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان تور به خدا تو روبه روح وخون پاک شهیدان تورو به روح سردار سلیمانی سردار دلها که همیشه غم خوار مردم مظلوم بود قسم میدیم که میدانم که روحش الان با ناراحتی ما مردم مظلوم و ولایتی که ناراحتیم او هم ناراحت هست صدای ما را به آقای رئیسی برسان چون آقای رئیسی راه آن شهید مظلوم را میرود/سایپا به ما کلک زده سایپا ما را به اسم برنده شدن در قرعه کشی پیش فروش یکساله ما را به دام خود انداخته درموقع ثبت نام قیمت کارخانه کوییک ۶۹میلیون۴۰۰هزاربود که ما نتوانستیم بخریم که رو به قرعه کشی پیش فروش یکساله رو آوردیم وحالا هر۳ماه۳۰درصد افزایش میدن که شده ۱۳۰میلیون قیمت کارخانه کوییک شده قیمت ماشینها ی سایپا رابا ماشینها ی ایران خودرو مقایسه کنید الان بقیه پول را از کجا بیاریم اگه انصراف بدیم سود هم نمیدن تازه ۳۵میلیون پول ماهم که پول پیش برای کوییک دادیم از ارزش هر روز افتاده و مدام درحال افتادن هست ما رو بدبخت کردن قیمت کارخانه کوییک منطقی نیست ما برای قیمت قبلی برنامه‌ریزی کرده بودیم الان با این افزایشهای بی رویه هر روز در خانه مان دعوا شده چون این ثبت نام کردن را در قرعه کشی پیش فروش یکساله را من دادبودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
کوییک چی داره که ۱۴۰ تومن بالاش بدم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخانه کوییک منطقی نیست قیمت کارخانه کوییک نصف باید باشد میگی نه قیمت کارخانه کوییک را با قیمت ماشینها ی ایران خودرو مقایسه کنید برای برنده شدگان پیش فروش یکساله سایپا کلک زده بعد از واریز وجه اولیه قیمت هارو هر۳ماه۳۰درصد افزایش داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
به نظر من ماشین نباید ارزون بشه
چون اونوقت ترافیک و آلودگی هوا و. ....... داریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
تغییرهم پیدا کنه پایین نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
میلادفتح الهی اندیمشکی
۰۸:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ماشینی مثه پراید باید10ملیون باشه
ماشینی مثه پژو هم باید20ملیون باشه
چرا الان همه چی رو10برابر میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۰۶:۴۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
می شه بفرمایید کجای قیمت گذاری با این شیوه منطقی است؛
قیمت کوییکR صدوچهل میلیون تومان!
قیمت 206 تیپ 5، 125 میلیون تومان!
تازه قرار است کوییک رو به 170 تومان برسانند بعد شما دم از منطقی بودن می زنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
حرف نذار دهنشون از کجا میدونی ۱۷۰میلیون بکنن اونوقت دیگه ما ثبت نام کنندگان دیوانه میشیم میزنیم به سیم آخر دیگه هرچه بادااباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
راست میگه حرف نزار تو دهنشون اینا بی انصاف هستن ماشین ۲۰میلیونی کوییک رو میده ۱۳۰میلیون میگن زیان میکنیم خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اخرش که چی تورخدا از مردم حمایت کنید نه از سرمایه دارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
فقط علاج ارزانی دراین که واردات خودروهای سبک وسنگین راآزادکنن تاخودروازسرمایه تبدیل به مصرفی بشه ودست مصرف کننده واقعی برسه به قیمت خودش نه قیمتهای نجومی...انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
به نظر من اگه قصدخرید داشتن سریعتر بخرین .این شایعه ها که میگن قیمت ریخت حقیقت نداره ..همین که شرایط توخونه موندن برا کرونا تمام شه ومغازه هاباز شن.دوباره همه چی میره بالا..
Iran (Islamic Republic of)
قایدی
۰۰:۰۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چهل هزار که هیچ صدهزار هم وارد بازار کنه تا نطارت درست نباشه میفتن دست یه مشت ادم سودجو
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۳:۵۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام من از قرعه کشی سایپا ساینا خریدم با قرار ۹۰ روزه تا حال که شش ماه گذشته خبری نیست چه کارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سایپا مارا به اسم برنده شدن در قرعه کشی پیش فروش یکساله پول ملت را گرفته و حالا هر ۳ماه ۳۰درصد افزایش میدن قیمت کوییک کارخانه ۶۹میلیون۴۰۰هزاربود که ما نتوانستیم بخریم که رو به قرعه کشی پیش فروش یکساله رو آوردیم وحالا هر۳ماه۳۰درصد افزایش ۱۳۰میلیون کردن ما بقیه پول را از کجا بیاریم اگه انصراف بدیم سود هم نمیدن تازه ۳۵میلیون پول ماهم که پول پیش برای کوییک دادیم از ارزش هر روز افتاده و مدام درحال افتادن هست ما رو بدبخت کردن به اسم برنده شدن در قرعه کشی به دام خود انداختن هر۳ماه۳۰درصد افزایش میدن ما رو بدبخت کردن خیانت خیانت خیانت خیانت خیانت خیانت خیانت خیانت خیانت خیانت آقای ریسی خواهشمندم رسیدگی کنید بخدا انصاف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
من نمی دونم خاک توسر ترامپ آخه چرا اجازه میدن مسائل کشور به همه چی آمریکا ربط داشته باشه. اینجوری که استقلالمون داره به خطر میفته. نباید اجازه بدن دلار آنقدر بالا بره که پول مملکت بی ارزش بشه و ما یه جورایی مستعمره آمریکا شدیم. دلم به درد میاد وقتی همچین چیزهایی می شنوم اگر ترامپ بره اینجور میشه اونجور میشه چراباید ربط داشته باشد چرا سردمداران اجازه میدن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
ایران خودرو و سایپا آنقدر مفتخور دارند که اگه این ماشینهای بی کیفیت و یک میلیارد تومن هم به این ملت بدن باز هم میگن ما داریم ضرر میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخونه باید بیاد پایین همچی ارزون شده پس کارخونه رو اگه عدالت حالیتون هست بیارید پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
آقا فقط نخریدن خودرو چاره ی مردم بیچارس
Germany
جلیلی
۲۲:۵۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام کارخانه بایدقیمت ماشین کوییک رابرای یه ماه اخرحداقل۳۰درصدپایین بیاوردچون هم دلرپایین امده وهمتولیدات افزایش یافته وهم قیمت بازارپایین امده خواهشن شورای رقابت برسی بکندومابعدازیک سال انتظاربا افزایش بی رویه روبرو شده ایم
Germany
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام ازشورای رقابت ومسولین خواهشمندیم قیمت شرکت سایپا راحداقل ۲۰درصدپایین بیارندمخوصا ماشین کوییک راواقعابیش ارحددرعرص ۶ماه اول افزایش قیمت داده اندخواهشمندیم برسی بکنیدخداوندبه شمامسولین دلسوزجمهوری اسلام توفیق بدهد
Germany
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام شورای رقابت درحق کسانی که بهمن ۹۸ثبت نام کردندوقرابودابان ماه۹۹ماشین کوییک ازشرکت سایپا بگیرندقیمت رابی رویه افزایش داده واقعاخیانت درحق مشتریان کرده ودرزمان ثبت نام ۵۰درصدفیمت کوییک راهم پرداخت کرده ایم واقعا مسولین رسیدگی بکنندباسپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
مردم دیگه گول سایپا و ایرانخودرو رو نمیخورن...خودرو خارجی باید وارد بشه مشکل حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۳۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام چرا در مورد خودرو سازهای خصوصی مثل مدیران خودرو.کرمان موتور.گروه بهمن گزارش تهیه نمیکنن که در این ناباوری باچراغ خاموش حرکت میکنن و هرروز دارن قیمتهاشون رو هرچقدر که دوست دارن بالا میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
هر وقت پراید شد ۱۵ میلیون پژو شد ۳۵ میلیون اون موقعه میشه گفت ارزون شده؟مردم عزیز کشور نخرید باید ارزون بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اقا چه خبره؟؟؟ موتورتیباروگذاشتید رو این ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
ماشين درجه یک دنیا 15000 تا 20000 دلار با دالار 30000 هزار تومان حساب کنید میشه 60میلیون خودرو ساز ما داره بالای 100 میلیون می‌دهد بعد میگید ضرر می کنند ما راضی به ضرر کسی نیستیم اینا که کل خودرو از اون طرف وارد می کنند اجاز وارد کردن خودرو بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
کاش پیگیر گرانی موادغذایی، حبوبات، صیفی جات، میوه، گوشت و مرغ و پوشاک، لوازم یدکی خودرو مصالح ساختمانی لوازم خانگی هم باشید
خودرو و خونه پیشکشتون
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندگرمی
۲۲:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام.باید قیمت کارخانه ای دو شرکت انحصاری خودرو در چندروز اینده حداقل به یک سوم کاهش یابد،بسیاری قطعات با یک دهم قیمت داخلی سازی شده،تکنولوژی این خودروها مربوط به سی سال پیش هست،از قطعات درجه چهار چینی استفاده شده و دلار نیز ریزش شدید کرده،باید قیمت کارخانه ای هرچه زودتر کاهش یابد،مردم دیگر توان خرید ندارند،و فروش فقط بصورت قرعه کشی با نظارت کامل و به افراد فاقد خودرو و بالای30 سال سن عرضه شودتا جلوی دلال بازی گرفته شود.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۱۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
چرا میگید قیمت تمام شده رو پوشش نمیداد؟ پس چجوریه که بهترین ماشینا مثلا سابرینا اتومات هایبرید ۳۸۰۰ دلار هست تازه قیمت تک فروشی نه عمده اونم با نرخ فولاد و انرژی جهانی نه این فولاد و انرژی ارزون شما رو به خدا بر طبل سوداگران نکوبید قیمت خودرو از مولفه های اصلی ایجاد تورم هست.مردم ماشین نمیخوان نون شب و ازشون نگیرید خون این مردم و نمکید بسه دیگه ماشالا جیباشونم پر نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
مافیا در کشور بیداد میکند هیچ کسی هم جیکش در نمیاد نمی‌دونیم کی هستن که این قدر سوار کول مردمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
خودروووو؟!!!!!منظور نظر همون پیت حلبی روغن لادنه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اگه در خودرو سازان داخلی رو تخته کنند همه بر درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۱:۵۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
یکی نیست جلوی حرج ومرج رو بگیره به خدا مسولین کشور و مسئولین سایپا وایران خودرو قیمت هارو بردن بلاخجالت نمیکشن....شرم باد برشما ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
خودرو داخلی هم پول باید بدیم هم جان خود و خانواده ما در خطر هست نخرید...تا قیمت بشه ۱۵ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
چه فایده هرچی بگم فایده نداره ...به کجا میرسه ..قوه قضاییه..مجلس .رئیس جمهور...وغیره...کسی به فکر مردم نیست .مردم ماشین ندارن و قیمت بالاست مردم تو خرید روزمره گیر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان ماخریداران کویک توانایی تکمیل وجه نداریم لطفاپیگیرباشین یاکاهش پیداکنه یاحداقل تبدیلش کنن به ساینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
خسته شدم ۲سال پیش با ۱۰۰ میلیون ادم میتونست یه ماشین خارجی سوار بشه ..الان پراید شده ارزو.متاسفم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
بله قیمت کاهش پیدا میکند
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۰:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
کاهش قیمت کارخانه حق ملته انتظار زیادی نیست ۴سال مردم تحمل کردن حالا نوبت مسئولینه که شب عیدی دل مردمو شاد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اگر به فکر. مردم بودن میگذاشتن افراد دیگر برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو وارد میدان بشن نه انحصار افراد خاص ودولت باشه مردم اگر نخرن قیمتها میشه مثل دوسال پیش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۴۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
به هیچ وجه افزایش قیمت کارخانه رو نمیپذیریم باید کاهش بدن خط قرمز مردم کاهش قیمت کارخانه تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
قیمت خودرو کارخانه رو کاهش بدین،تنها راهش همینه.
Iran (Islamic Republic of)
دلال
۲۰:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
من دلالم ولی واقعا مقصر گرانی ما نیستیم شرکت ایران خودرو و سایپا انها قیمت نجومی میدن .اگه پراید ۲۰ میلیون باشه انها ۱۰۰ میلیون سود و زیاده از مردم میگیرن ....من دلان اگه پراید ۲۰ میلیون باشه ۲۵ میلیون برای ما داره...مقصر ما نیستیم...منم پیام ها رو خوندم دلم برای مردم میسوزه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آدری
۲۰:۳۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
متاسفانه درکشورما، بادقلکاری، دروغگویی، کم فروشی، گرانفروشی، دلالی، دزدی، احتکار، ایپدمی بیش از50درصدمردم مال حلال سرسفره هاشون نمی برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
باز برنامتون چیه هی میگید ارزون میشه ارزون میشه.من 50سال سن دارم تا حالا ندیدم چیزی تو این مملکت ارزان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام به ایرانی های با غیرت تو رو به غیرتتون باید دست به دست هم بدیم وتبلیغ کنیم که کسی خودرو از این دو شرکت زالو صفت تا یک سال نخره. ما خودرو ازخون خوارها نمیخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
ایران مذاکره نمیکنه پس قیمت میره بالا باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
قیمت لوازم یدکی رفته بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخانه ای خودرو باید به یک چهارم کاهش یابد تا کمی عادلانه شود،مردم عزیز این حلبی هایی که اسم خودرو را به یدک میکشند نخرید،هم پول میدهید و هم جان،چون هیچ امنیتی نداره.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
دوستان بخرید که یهو صبح جمعه دیدید دلار شده ۵۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۱۹:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
کره جنوبی 4 سال از خودرو داخلی حمایت کرد
ایران 40 سال حمایت کرد

آنها صادارت دارن و بهترین کیفیت
ما قرعه کشی داریم و بدترین کیفیت و قیمت های نجومی و غیر قابل باور تازه اونم با قرعه کشی !
حمایت تا کی ؟ کل کسانی که در ایران در شرکتهای مختلف تولید خودرو چه مستقیم چه غیر مستقیم مشغول کار هستن به 500 هزار نفر نمیرسه که بطور میانگین اگه هرکدوم سرپرست 2 نفر باشند جمعا میشن یک و نیم میلیون
هشتاد و سه میلیون نفر دیگه باید فدای این یک و نیم نیم میلیون نفر بشن ؟
در نتیجه حمایت از تولید و اشتغال در بخش خودرو فقط شعاری بیش نیست ذینفعان اجازه واردات و ایجاد رقابت رو نمیدن
ترکیه تبدیل شده به یکی از صادر کنندگان مهم خودرو به اروپا مخصوصا خودرو برقی حالا مسئولین دلال ما با مخترع خودرو برقی کشورمون چکار کردن
حرف و درد بسیار است ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
آخرین خبرها از افزایش قیمت کارخانه در دی ماه خبر می دهد
Iran (Islamic Republic of)
محسن رضوانی
۱۹:۲۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخانه #خودرو ۳ ماه پایان سال باید ۳۰درصد کاهش پیدا کنه‌ چون هم دلار ارزون شده و هم کارخانه ها افزایش تولید و تیراژ داشتن. ....باشگاه خبرنگاران جوان لطفا صدای مشتری رو به گوش مسئولین برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری مشکلات را داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
باید کارخانه قیمتو ارزون کنه هر دو ماه ۳۰ ملیون میزارن روش کجای دونیا اینجوری آخه این ماشینارو کی سوار میشه ایرانیا سوار میشن
Ireland
تیموری
۱۹:۰۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
بر اساس اعلام بانک مرکزی؛
چشم انداز تورم کاهشی است
بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد باتوجه به کاهش نوسانات در بازار‌های ارز، خودرو و مسکن پیش بینی می‌شود، روند انتظارات تورمی تعدیل شود.......باید قیمت کارخانه کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۰۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان خواهشمندم پیگیر ارزان شدن سه ماهه چهارم قیمت کارخانه خودرو های داخلی باشین من کارگر که سال پیش ساینا با قیمت55تومن ثبت نام کردم الان از کجا بیارم 93تومن بدم به ساینا اخه تو این کشور با این همه سرمایه چرا باید یه ساینا بشه آرزو خدا لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
دلال
۱۸:۵۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
من یه دلان هستم ...خدمت همه واقعا این زیاد هست قبول دارم پراید فوقش باید ۲۰ میلیون ؟تیبا وساینا حداقل ۲۵ میلیون؟پژو فوقش۴۰ میلیون؟؟؟؟من که دلالم میدونم که حق داره خورده میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۸:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
شورای رقابت اگه واقعا بی طرف باشه و بهش نگن شورای رفاقت باید سه ماهه چهارم رو کاهش بده واقعا چه گناهی کردیم اردیبهشت خودرو نوشتم حالا سایپا هرسه ماه یکبار افزایش میدن به چه قانونی ایا این جرم نیست باشگاه خبر نگاران اگه واقعا مخاطب برات مهم هستش یه گزارش در این مورد تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
GH
۱۸:۴۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اینا همش بازیه.چسبیدن به ماشین.برین چیزای دیگه رو اصلاح کنید .حقوقها.مایحتاج ضروری مردم.مملکتی که نتونه قیمت اصلی مایحتاج مردم یعنی مرغو پایین بیاره.چطور می‌تونه بازار خودرو را متعادل کنه.یکعده بیسواد زمان امور را بدست گرفتنو هر جور دوست دارن مردم بیچاررو بازی میدم.اینا هر چی گفتن شما بر عکسشو در نظر بگیر.تاریخ اینو ثابت کرده.عزت زیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
بزرگارین دلیلی که قیمت ماشین پایین نمیاد خود کارخانه ها مخصوصا سایپاس وقتی خود کارخونه داره پرایدو ۹۱ تومن میده دست مردم خوب معلومه یه رشد شارپی دوباره داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
وقتی کسی نخره فروشنده هر چند روز یکبار مجبوره با ۲۰ میلیون زیر قیمت بفروشه پس مردم باز هم نخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
خخخخخخخخ
خودروسازی و خودروهای ما!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۸:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
من تمام سرمایه ام را سهام ایران خودرو کرده ام دعا کنید قیمت خودرو همواره افزایشی باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
بخدا مفته بخرید بابا پراید فقط ۱۲۰ تومن
حراج کردن نصف قیمت هست ۱۲۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
به خدا مفته پراید فقط ۱۲۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
مطمئن باشید مذاکره‌ای در کار نیست، پس بخرید؛
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۱۷:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
دلال بیچاره......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
چشم دلال جان می‌خریم تا شما با پول خون مردم زندگی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
الان ۲ ساله گوش به حرف های ایشون دادیم‌ووهی گف ارزون میشه هرچی گرون تر شدن این ها
اگه به فکر مردمن واردات خودرو رو ازاد‌کنن اونوقت با این قیمت های کزایی میشد بهترین ماشین‌های لوکس خارجی سوار شد .این خودروهای بی کیفیت هم کسی نگاه نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
قیمت رو کاهش بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
به خدا این حق مردم نیست شما باید با عزت و احترام و قیمت ارزان به مردم‌ ماشین بدید ...کشور ثروت مندی داریم ....کو ثروت کجا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
ی مشت اقا زاده مفت خور پیشته همه این گرونیا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
بله واقعا
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
آقا اصلا ربطی به دلال جماعت نداره اونا فوقش ۲۰ درصد ماجران
وقتی انحصار باشه و خودروسازها دولتی و یکی از منابع جیب ملت خودرو باشه همین وضع ادامه داره
مقصر اصلی خود دولت هست
آدرس اشتباه نرین گزارشات تحقیق و تفحص که خود نماینده ها هم اعلام میکنن گویای همه چیز هستش
Bulgaria
علی
۱۶:۵۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اگه کشور بخواد مردم پشتش باشن از جیب خودش هزینه میکنه و قیمت کارخانه رو کاهش میده
Bulgaria
علی
۱۶:۵۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
به امید کاهش قیمت کارخانه خودرو و خشنودی ملت انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
یه روز گرونی مرغ ی روز گرونی تخم مرغ
بازم امید به خشنودی داریم
Bulgaria
رضا
۱۶:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
مردم منتظر کاهش قیمت کارخانه ان تا بهشون ثابت بشه که حق مردمم براتون اهمیت داره ما ملتو برای پول نفروشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اگه به فکر مردم بودین فقط یه چیز رو دنبال میکردید اون هم رفع انحصار تولید خودرو
Germany
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
فعلا قیمت مرغ و نون و گوشتو بچسب ماشین پیشکشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام برادران عزیز شما که تا الان ماشین نداشتی دلالا بمنو شما نگهاه نمیکنن فقط وفقط بفکر جیبش هست خوا هشن تا یک ماه تا چهل روز دیگه نخرید به شایعات دلالان نگاه نکنید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اقایون مسئول چرا یکیتون مبارره نمیکنید با گرانی خودرو .....کمپین نخریدن ماشین رو مردم انجام بشه()مردم تنها هستن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
خسته شدیم من یک بسیجی هستم ...ولی خسته شدم خودرو ندارم قیمت ها زیاد هست من ۱۵ میلیون پول دارم نمیتونم یه حلب قوطی خودرو ایرانی بخرم ....خسته شدم همش دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
از اول امسال تا الان قیمتارو دو برابر کردن کافیه دیگه الان دیگه وقت کاهش دادن قیمت کارخانس تا به مردم ثابت بشه طرف خودروسازها نیستین
Iran (Islamic Republic of)
.......
۱۵:۵۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
مردم خسته شدن ...خودرو رو خیلی خیلی خیلی باید ارزان بشه ؟هشدار به مسولین خواب ...مردم خسته شدن ...وای بر مسولین..پراید باید برگرده به ۲۰ میلیون ...پژو هم همین طور باید بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ق ر
۱۵:۵۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
وقتی قیمت های کارخانه به حد نصاب برسد تولید خودرو افزایش میابد و قیمت آزاد کاهش پیدا می‌کند چون در این چهل سال تجربه نشان داده در این فاصله زمانی دلالان با هماهنگی خوده خودرو سازان سود میبرند .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۳۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
متاسفم برای خودم که توی این کشور به دنیا اومدم
توی خانواده من خودرو نداریم و باید پشت قرعه کشی بمونیم و همکار و دوست و همسایم با وجود داشتن خودرو خوب تو خانواده ماشین به اسمشون در میاد و با سود بالا به امثال ما می فروشن عدالتی کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۳۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
من کار به شیوا و خودروسازان ندارم نظام اگه به پشتیبانی مردم نیاز دارن باید قیمت هارو کاهش بده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
قیمت رو کاهش بدین خواهشا
کمرمان زیر بار گرانی شکست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
شورای رقابت اگه نهاد بی طرفی هست باید قیمت کارخانه رو کاهش بده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
شورای رقابت باید قیمت سه ماهه چهارمو کاهش بده اگه قانونی کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۵:۳۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخانه را کاهش دهید دلار کاهش داشته مردم انتظار دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
تنها چاره کار نخریدنه..
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۵:۲۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
وای بر شما روزی حساب پس خواهید داد
Iran (Islamic Republic of)
رایش سوم
۱۴:۴۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
هیچی ارزون نمیشه
فقط فقط اون چیز تحریم کنیم
و اونقدر مردم مقاومت کنن تا
اون شرکت ضرر کنن
۱۲
آخرین اخبار