مدیرکل حفاظت سازمان محیط زیست خراسان جنوبی ازعملیاتی شدن پروژه حفاظت قرق و مدیریت چرای دام در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار در ۶ شهرستان استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری مدیرکل حفاظت سازمان محیط زیست خراسان جنوبی گفت: پارسال بیش از ۷ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان  در راستای مقابله با پدیده گردو غبار اختصاص یافت.

او با بیان اینکه از این میزان اعتبار، مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درجهت حفاظت قرق و مدیریت چرا هزینه شده است افزود: این پروژه در ۲۶هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان (منطقه حفاظت شده شاسکوه، منطقه حفاظت شده مظفری، منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه، پناه گاه حیات وحش نایبندان طبس و پناه گاه حیات و حش رباط شور) در حال اجراست.

اکبری هدف از اجرای این پروزه را در مناطق تحت مدیریت استان، اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بروز پدیده گرد و غبار در استان عنوان کرد و تصریح کرد: بر اساس قرارداد‌های منعقد شده در این حوزه، اجرا کنندگان این پروژه ملزم هستند تا در خصوص مراقبت و پیشگیری از چرای غیرمجاز و تخریب عرصه‌های طبیعی با فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز، اقدامات لازم را انجام دهند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت سازمان محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قالب این پروژه به عنوان یکی از نکات مثبت این پروژه است.

او گفت: بر اساس قرارداد‌های منعقده کارفرما ملزم به ارائه آموزش‌های زیست محیطی بر اساس سرفصل‌ها و بسته‌های آموزشی تهیه شده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان می‌باشند.

اکبری ادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی ویژه دبیران، اساتید، مربیان، مرتعداران، دامداران، دهیاران، اعضای شورا‌ها و دانش آموزان روستا‌های حاشیه مناطق در جهت تبیین نقش مراتع و جلب مشارکت در پیشگیری از تخریب مرتع، کنترل فرسایش و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار در حال برگزاری می‌باشد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.