به منظور كنترل كيفيت شيرهاي توليدي در استان خراسان جنوبی و جلوگيري از تقلب در شير تولیدی این استان بيش از2000 مورد تست و آزمايش در سالجاري انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مريم ملكي رئيس اداره دارو و درمان دامپزشكي خراسان جنوبي با بیان اين مطلب افزود: طي سالجاري 900 نمونه شير در مراكز توزيع،‌ جمع‌آوري و فرآوري اخذ و از لحاظ آب ،آناليز شيرو كشت ميكروبي آزمايش شده است.
 وی با بيان اهميت لزوم بهره‌مندي از آخرين و به‌روزترين روش‌هاي تشخيص در آزمايشگاه‌ها گفت: زمينه بررسي تقلب  شير از مزرعه تا عرضه در بازار فراهم شده است.
ملکی  شير را يك غذاي كامل دانست كه نقش مهمي در سلامتي انسان و به خصوص كودكان دارد و تصریح کرد: با توجه به اينكه شيرحاوي درصد پروتئين وسرعت فساد پذيري  بالايي دارد در صورت رعايت نکردن شرايط بهداشتي مسموميت هاي شديدي در انسان ایجادمي شود.
وی با بيان اينكه برخي بيماري هاي مشترك بين انسان و دام نظير سل و تب مالت از طريق مصرف شير دام آلوده به انسان منتقل مي شود خاطر نشان کرد:اقدامات بهداشتي دامپزشكي در مراكز پرورش و همچنين اعمال كنترل هاي بهداشتي بر روند استحصال شير به خصوص در مراكز جمع آوري شير از اهميت ويژه اي برخوردار است.  /ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار