رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر روانسر گفت: ۵ درصد از مجموع بناهای محدوده شهر روانسر را بافت تاریخی، ۱۴ درصد بافت ناکارآمد میانی تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  ملکی رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر روانسر  در بازدید از روند پیشرفت پروژه تعیین محدوده و تهیه طرح اصلاح بافت فرسوده و ناکارآمد شهری روانسر  گفت: براساس آخرین ضوابط ابلاغی از معاونت دفتر ساماندهی و توسعه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری وزارت راه و شهرسازی، ۵ درصد از مجموع ابنیه محدوده شهر روانسر را بافت تاریخی، ۱۴ درصد بافت ناکارآمد میانی و ۱۸ درصد را در دسته بندی سکونت‌گاه غیر رسمی تشکیل می دهد.

او هدف از انجام این مطالعات افزایش زیست پذیری و تأمین نیازمندی‌های ساکنین عنوان کرد و افزود: سرانه‌هایی از جمله فضا‌های عمومی، الزامات زیست محیطی  و افزایش تاب‌آوری و ایمنی  محلات موضوع طرح در شرایط وقوع بحران باید مورد توجه قرار گیرد.


کیومرث ملکی با اشاره به مجموع عوامل ایجاد سکونت‌گاه‌های رسمی و تاکید بر تمرکز بر آن عوامل از جمله احتکار زمین، خواستار تشکیل دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی با هدف انطباق حداکثری طرح با نیازمندی‌های ساکنین و اعتمادسازی متقابل در محلات هدف علی‌الخصوص گل‌سفید شد.

او با اشاره به لزوم تهیه و تحویل تصاویر و نقشه‌های GIS و به روز متناسب با آخرین متد نقشه برداری جهت استفاده شهرداری  گفت:ممیزی املاک، نامگذاری معابر با هدف کاستن از بار مالی شهرداری و تهیه بانک اطلاعاتی یکپارچه و قابل استناد  باید اقدامات لازم صورت گیرد.

ملکی بیان کرد: برای اینکه طرح مذکور در محله‌های صالح آباد و گل سفید در کمیسیون ماده ۵ مغایرت اساسی نگیرد تاکید بر حفظ سرانه‌ها در کاربری‌های اصلی، جلوگیری از تعدی به خیابان‌های اصلی و کمربندی موجود در طرح تفصیلی ضرورت دارد است.

او افزود: خود شهروندان و ساکنین محله به جهت مراجعات مکرر به شورای شهر از شاکیان اصلی  رسیدگی نکردن و نظارت شهرداری به ساخت و ساز‌ها در شریان‌های حیاتی و معابر ترسیم شده در طرح تفصیلی بوده اند که انتظار می‌رود با تحویل به موقع طرح  از سوی  شرکت مهندسین مشاور و نظارت بیشتر شهرداری  به این مهم جامه عمل پوشیده شود.

ملکی گفت:توجه به برنامه ریزی مردم محور و بررسی درخواست‌ها و مکاتبات به حق ساکنین برای رفع نواقص و کاستی‌ها و کمک به پیشرفت آنی و نظام‌مند طرح موثر است.

او افزود:  تفکیک نشدن قریب به ۴۰ هکتار از اراضی داخل محدوده در اضلاع شهر، چالش‌هایی را بر اقتصاد مسکن و روند تغییرات جایگاه اجتماعی اقتصادی شهروندان تحمیل کرده که امید است همزمان با انجام و اتمام طرح توسط شرکت مهندسین مشاور چشم انداز سامان و همت شهرداری در نحوه تعامل با مالکین مطابق قانون این امر نیز مرتفع گردد و این حجم از ساخت و ساز نامتعارف در این محدوده کاسته شود.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.