رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی از صدور بیش از سه هزار و ۵۰۰ فقره مجوز سه گانه صنایع‌دستی در شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین‌زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی گفت: تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ فقره مجوز سه‌گانه صنایع‌دستی در شهرستان گرمی صادر شده که از این تعداد در حدود ۲۰ فقره مربوط به امسال و ۱۲۰ فقره مربوط به سال گذشته است.

او بیان کرد: برنامه‌های احیاء و باززنده سازی رشته‌ها، آموزش رشته‌های بومی با به‌کارگیری اساتید پیشکسوت و تکمیل و ارسال پرونده‌های هنرمندان متقاضی مستمری بگیر پس از شناسایی هنرمندان و برگزاری آزمون از دیگر فعالیت‌های انجام شده در میراث‌فرهنگی شهرستان بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمی گفت: بسیاری از این افراد متقاضی بیمه هنرمندان صنایع‌دستی بوده و پس از دریافت مجوز، برای بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی و تعدادی نیز برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شدند که این عوامل در افزایش آمار تاثیر داشته است.

حسین‌زاده گفت: با توجه به روند رو به رشدی که در فعالیت‌های صنایع‌دستی به وجود آمده امیدواریم بتوانیم در سال‌جاری خدمات حمایتی بیشتری به هنرمندان و صنعتگران در سطح شهرستان گرمی ارائه کنیم.

او حمایت و توجه به مناطق کم‌برخوردار و دورافتاده از لحاظ پرداخت تسهیلات، صدور مجوزها، حمایت‌های توسعه‌ای و آموزشی را از دیگر برنامه‌های میراث‌فرهنگی شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.