رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

اعطای ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

وحدت گفت: سال گذشته به کمک بانک‌ها بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم آغاز مرحله سوم اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: سال گذشته به کمک بانک‌ها بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کردیم.

او ادامه داد:  تسهیلاتی به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا از جمله شرکت‌های کوچک اعطا کرده و برای شرکت‌های بزرگ که نقش کلیدی دارند سامانه حمایت توسط بانک‌های خصوصی را راه اندازی کردیم.

وحدت تصریح کرد: اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان بر روی این سامانه قرار می‌گیرد و هر بانکی می‌تواند این پرونده‌ها را قبول و تسهیلات پرداخت کند؛ این اقدام جزو عملکرد بانک‌ها خواهد بود. تسهیلات سود ۹ درصد و بازپرداخت ۱۸ ماهه و سقف تسهیلات، ۱۰ میلیارد تومان است.

نحوه احراز آسیب دیدگی شرکت‌های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره شیوه احراز آسیب دیدگی این شرکت‌ها گفت: احراز آسیب دیدگی با صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق مقایسه فروش آن‌ها است. ۷۰ درصد فروش یا لیست بیمه ۶ ماهه بررسی و از طریق صندوق‌های نوآوری در بانک‌ها به سرعت به این شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: میانگین زمان پرداخت در سال گذشته از سوی بانک‌ها زیر یک ماه بوده است، زیرا طولانی شدن اعطای تسهیلات فایده‌ای ندارد و اثرگذار نیست. امیدواریم تسهیلات با سرعت به شرکت‌های دانش بنیان اعطا شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: ۱۴۳ پرونده بانک آینده که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به این بانک معرفی شده‌اند، به مرحله باز پرداخت وام رسیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار