آخرین روند مربوط به بیماری کروناویروس در استان فارس، حاکی از جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در استودیو سلامت دانشگاه و تبیین آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، با اشاره به جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: هم اکنون مجموع موارد مرگ و میر در فارس بر اثر کروناویروس، به ۳۳۵ مورد رسیده است.

او با اشاره به افزایش آمار بررسی تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان فارس به ۱۹۴ هزار و ۸۲۴ مورد، ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها، مجموع موارد مثبت نیز تاکنون به ۲۶ هزار و ۲۸۱ مورد رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون هزار و ۲۳۰ بیمار مشکوک و دارای علامت ابتلا به کروناویروس در مراکز درمانی استان فارس بستری هستند، تصریح کرد: وضعیت جسمی ۸۹ نفر از این بیماران وخیم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با افزایش مراقبت تیم‌های بهداشتی و درمانی در استان، تاکنون ۲۲ هزار و ۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او بر لزوم استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و به ویژه در مواقع خرید در مراکز خرید سرپوشیده تاکید کرد و از مردم خواست: حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی منظم دست‌ها را فراموش نکنند تا بتوانیم این ویروس را شکست بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار