معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:کمترین نرخ بیکاری کشور در بهار امسال بار دیگر به نام خراسان جنوبی ثبت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴.۷ درصد کاهش از ۸.۷ درصد به ۴ درصد رسید و خراسان جنوبی از این حیث رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

او  افزود: خراسان جنوبی در تابستان ۹۸ رتبه دوم و در پاییز و زمستان آن سال رتبه اول بیکاری را در کشور از آن خود کرده بود.


بیشتر بخوانید


عابدی بیان کرد:مجموع تلاش‌هایی که از اواخر سال ۹۷ در حوزه اقتصادی و اشتغال استان انجام شد، موجب شد خراسان جنوبی کمترین نرخ بیکاری کشور را در بهار امسال کسب کند که این موفقیت بسیار ارزشمند است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد:افزایش چشمگیر جذب اعتبارات ملی و تأثیر آن در تکمیل پروژه‌های عمرانی از مهمترین عوامل کسب این موفقیت است.

به گفته عابدی، طرح‌های هاب منطقه‌ای شتر، ایجاد هزار هکتار گلخانه، واردات دام سبک و سنگین، توجه به محصولات استراتژیک کشاورزی و معدنی و همچنین اجرای پروژه‌های راه آهن، ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی، توجه به مسائل زیربنایی و احیای طرح‌های صنعتی معطل مانده یا خارج شده از فاز تولید از مهمترین عوامل مؤثر در افزایش آمار اشتغال استان هستند.

وی یادآور شد: توجه به ظرفیت‌های استان و استفاده از توان شرکت‌های اقتصادی بزرگ کشور برای بهره برداری از این پتانسیل‌ها در راستای توسعه استان با تأکید بر استفاده از نیرو‌های بومی نیز در کسب این موفقیت تأثیر داشته است.

معاون استاندار ادامه داد: بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد به طور کلی بخش خدمات با ۴۹.۷ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده و بخش‌های صنعت با ٣١.٨ و کشاورزی با ١٨.٦ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

براساس گزارش مرکز آمار در بهار امسال، استان‌های خراسان جنوبی با نرخ ۴ درصد، اردبیل ۶ درصد، ایلام ۶.۵ درصد، فارس ۶.۶ درصد و خراسان رضوی ۷ درصد کمترین نرخ بیکاری را در فصل بهار ۹۹ به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار