طبق نظر کارشناسان پس از صنعت نفت و صنعت توریسم، پرورش شترمرغ پربازده‌ترین صنعت در بخش کشاورزی است.

حجت ایمانی مقدم رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: برای حمایت از صنعت پرورش شترمرغ در مشهد، تعاونی ماکیان با هدف حمایت و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به پرورش‌دهندگان شترمرغ، پیگیری و تأمین تسهیلات جهت نیاز‌های ماهانه و سالانه و تأمین منابع مالی جهت احداث واحد جدید پرورش شترمرغ تشکیل شد.

او افزود: گوشت شتر مرغ در گروه گوشت‌های قرمز طبقه بندی می‌شود البته با خواصی بسیار بیشتر و مضراتی بسیار کمتر. گوشت شترمرغ از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست، طوری که می‌توان گفت یکی از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد، ادامه داد: نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم پایین‌تر است.

ایمانی بیان کرد: مهم‌ترین مزیت بهداشتی گوشت شترمرغ آن است که در مقایسه با گوشت گاو هیچگونه بیماری انگلی را به انسان منتقل نمی‌کند.
بیشتربخوانید:



او تصریح کرد: گوشت شتر مرغ مزاجی گرم و خشک دارد و مصلح آن سرکه است. فاکتور مهم دیگری که در این گوشت پیدا می‌شود، ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان‌های طبیعی است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد، تاکید کرد: میزان چربی، کالری و کلسترول آن کم و غنی از ویتامین‌های ب ۱، ب ۲، A، C و منیزیم و روی است.

ایمانی اظهار کرد: گوشت شتر مرغ برای کاهش وزن، رفع افسردگی و لخته شدن خون، درمان کم خونی، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی، رفع خواب رفتگی، برای فلج، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس، کاهش فشار خون و بیماری قلبی و کاهش استرس موثر است.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.