مدیرکل فنی و حرفه‏‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مهارتی به ۶۶۹ نفر در این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی ارائه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خداداد اولیایی مدیرکل فنی و حرفه‏‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۷۰ دوره آموزش مجازی از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان با هدف امیدبخشی و ترویج خودباوری در جوانان جویای کار در این استان برگزار شده است.

او  افزود: ۶۶۹ نفر از متقاضیان مهارت آموزی از دوره‌های آموزش تخصصی در رشته رایانه بهره‌مند شدند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اداره آمادگی دارد تا از مهارت آموختگان کارآفرین در جهت راه‌اندازی کسب و کار‌های مهارت بنیان حمایت کند.

او گفت: امروزه خدمات این سازمان به عنوان یکی از راهکار‌های مهم تحقق جهش تولید محسوب می‌شود که در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور بسیار نقش‌آفرین است.

اولیایی با بیان اینکه به طور قطع هر کس مهارتی فرا گیرد بیکار نخواهد افزود: به طور مثال افرادی که در رشته لوله کشی گاز مشغول مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان هستند بلافاصله بعد آموزش جذب بازارکار می‌شوند.

او با اشاره به برنامه‌های هفته ملی مهارت در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی در سال جهش تولید، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار در مسیر تولید ملی، ارتقای منزلت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اطلاع رسانی هرچه بیشتر این آموزش‌ها در سطوح مختلف از عمده اهداف هفته ملی مهارت در این استان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای برنامه‌های متنوع در هفته ملی مهارت تلاش می‌شود تا مخاطبان و گروه‌های هدف با رسالت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار