مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دارو‌های توصیه شده برای درمان کرونا، به حد کافی در بیمارستان‌ها توزیع شده است.

توزیع به اندازه دارو برای درمان کرونا در بیمارستان‌های همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر مرضیه مساعد، مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دارو‌های توصیه شده در دستورالعمل‌های درمانی برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹، به میزان نیاز در استان همدان وجود دارد و کمبودی در این زمینه حس نمی‌شود.

او درباره دارو‌هایی که در فضای مجازی برای درمان کووید ۱۹ معرفی می‌شوند گفت: هر گونه تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی نه تنها برای بیماری کرونا بلکه برای تمامی بیماری‌ها ممنوع، و مجوزی برای فروش اینترنتی دارو صادر نشده است.

چندی پیش هم معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وجود دارو به اندازه کافی در بیمارستان‌ها گفت: پزشکان براساس شرایط بالینی بیمار، الگوی دارویی تجویز می‌کنند.

دکتر ایرج خدادادی‌کهلان افزود: پروتکل‌های دارویی موجود در این مدت مکرر تغییر کرده و نمی‌شود به داروی خاصی برای کنترل این ویروس اشاره کرد.

او ادامه داد: بیماران از نظر شدت بیماری و درگیری بافت‌های مختلف بدن وضعیت متفاوتی دارند، و در نتیجه دارویی که تجویز می‌شود هم متفاوت است بنابراین هم اکنون برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا، براساس وضعیت بالینی بیمار شامل مشکلات تنفسی و عفونی دارو تجویز می‌شود.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.