به گفته مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه هم اکنون بیش از ۵۱۰۰ میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری شهری در کرمانشاه در دست پیگیری و اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  وحید شامبیاتی در جلسه امروز (۲۹ تیر) ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از ۱۸ پروژه با ۲۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهر کرمانشاه آغاز شده، بیان کرد: یکی از مهمترین این پروژه‌ها تله‌کابین است که با روند خوبی در حال اجرا می‌باشد.

او شهربازی پل ولایت و شهربازی فانفار و چند پروژ گردشگری و خدمات شهری را نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرا دانست.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه تعداد پروژه‌هایی که در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار است را نیز شش پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۷۹ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: پارکبان هوشمند، پارکینگ مکانیزه و مجتمع تجاری و خدماتی دیزل آباد از مهمترین این پروژه‌ها است.

شامبیاتی بیان کرد: نزدیک به ۱۷۱۰ میلیارد ریال پروژه نیز در دست پیگیری داریم که شهرک مشاغل ضایعاتی کرمانشاه یکی از مهمترین این پروژه‌ها است که عملیات اجرایی آن ظرف ۱۰ روز آینده و بعد از سال‌ها آغاز خواهد شد.

او تاکید کرد: مجتمع خدمات خودرویی عمرمل، نصب دوربین‌های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی، ساماندهی حاشیه رودخانه چم بشیر، پردیس جنگلی سراب قنبر، احداث میدان میوه و تره‌بار در مناطق مختلف شهر کرمانشاه (هدفگذاری برای هشت میدان که دو مورد آن اجرایی شده) و... نیز از دیگر پروژه‌های مهم در دست پیگیری است.

به گفته مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه، چهار پروژه پرداخت الکترونیکی ناوگان حمل و نقل عمومی، تکمیل زیرساخت‌های فیبر نوری، جایگاه سوخت تک سکو و احداث مجتمع گردشگری در میدان پدر نیز از پروژه‌هایی است که در حوزه شهری در مرحله فراخوان برای انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد.

شامبیاتی خواستار همکاری برای تعیین تکلیف پنج سوله مدیریت بحران که در نقاط مختلف شهر کرمانشاه در دست احداث است شد و اضافه کرد: این سوله‌ها از سال ۹۰ احداث شد که اکنون نیمه کار باقی مانده و باعث معضل اجتماعی شده است و درخواست داریم بتوانیم این سوله‌ها را با حفظ کاربری به بخش خصوصی واگذار کنیم تا در شرایط عادی به عنوان سوله ورزشی و در ایام بحران به عنوان مرکز ارائه خدمات استفاده شود.

 امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی روی ریل افتاده، گفت: در حال حاضر کمتر درخواست سرمایه‌گذاری در این حوزه داریم که رد شود.

او ادامه داد: امسال اگرچه شرایط بیماری کرونا روند سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را تحت تاثیر قرار داده، اما کار‌ها را در چند محور دنبال می‌کنیم که گردشگری سلامت خصوصا در زمینه هتل بیمارستان‌ها از مهمترین آن است که اکنون چند هتل بیمارستان شامل هتل بیمراستان حکیم و رایان را در دست پیگیری و اجرا داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین از تمرکز بر گردشگری آبی و ایجاد مراکز تفریحی توریستی در امسال خبر داد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.