سخنگوی دولت ترکیه ضمن اعلام اینکه این کشور به حمایت از دولت وفاق ملی لیبی ادامه می‌دهد، گفت که آنکارا خواهان تشدید تنش‌ها در این کشور نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، گفت این کشور قصد ندارد در لیبی تنش‌ها را افزایش دهد.

او در مصاحبه با شبکه «NTV» گفت: ما خواهان تشدید تنش‌ها در لیبی نیستیم و هیچ ایده، قصد و برنامه‌ای برای مواجهه با دیگر کشور‌ها نداریم.

سخنگوی اردوغان افزود: البته دولت ملی لیبی حق دفاع مشروع از خود را دارد و ترکیه به حمایت از آن ادامه خواهد داد.

کالین با اشاره به اینکه آنکارا در چارچوب توافق‌نامه‌های سال ۲۰۰۹ با دولت لیبی٬ به صورت مشروع در این کشور حضور دارد٬ گفت: در حالی که در لیبی از دولت قانونی حمایت کرده و در سوریه نیز از روند سیاسی پشتیبانی می‌کنیم.

او همچنین گفت: امانوئل مکرون٬ رئیس جمهور فرانسه، با اظهارات تهدیدآمیز و «جنایتکارانه» نامیدن نقش ترکیه در لیبی در صدد سیاه‌نمایی علیه آنکاراست. البته می‌دانیم که اظهارات وی با واکنش دیگر کشور‌های اروپا مواجه شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین افزود: من این سخنان مقامات فرانسه را وحشت‌زدگی ناشی از بیهوده شدن تلاش پاریس برای ایفای نقش پررنگ در لیبی می‌بینم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار