مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد مصرف آب در استان ۲۰ درصد افزایش یابد.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به اجرای ۱۰ مجتمع آبرسانی روستایی بیان کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید، ۱۰ مجمتع آبرسانی روستایی با ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این استان راه‌اندازی شد.

او افزود: با راه‌اندازی این مجتمع‌ها مشکل آبرسانی به ۱۰۶هزار نفر در ۲۱۶ روستای مناطق مختلف این استان برطرف شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: با این اعتبارات تاکنون افزون بر ۷۱۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع،۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره و پنج باب ایستگاه پمپاژ اجرا و احداث شده ‌است.

حمزه پور تاکید کرد: برای تکمیل این مجتمع‌های آبرسانی ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اجرای چندین طرح آبرسانی برای بهبود وضعیت آب بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، اجرای خط انتقال آب مخزن روستای قلعه سفید به طول ۵.۴ کیلومتر با ۶۲ میلیارد ریال، نوسازی و توسعه ۲۰ کیلومتر شبکه فرسوده شهر دالکی با ۶۳ میلیارد ریال و احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای ۹.۱ کیلومتر خط انتقال آب‌شیرین‌کن عسلویه با ۲۷ میلیارد ریال، احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهر ریز با ۲۵ میلیارد ریال را از جمله طرح‌های مهم آبرسانی در حوزه روستایی استان بوشهر عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


حمزه پور ادامه داد: حفر و تجهیر ۱۱ حلقه چاه و انتقال آب از چاه‌های محلی به مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی شهر برازجان به‌طول ۵.۵ کیلومتر با ۱۶۵ میلیارد ریال و طرح بهسازی بستر و احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شبانکاره با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله دیگر طرح‌‌های آبرسانی استان است.

طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر

او همچنین درباره وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب بوشهر ۱۷۷ هزار نفر است که تا سال ۱۴۲۰ قابلیت افزایش به میزان ۴۸۸ هزار نفر را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و اکنون طرح کف و جداره سازی لاگون‌های تصفیه‌خانه آن در دست اجراست.

حمزه‌پور گفت: هزار میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی استان بوشهر در حوزه آب شیرین کن سرمایه‌گذاری شده که ۳۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب آن وارد مدار شده و ۱۲۰ هزار مترمکعب در قالب ۱۱ سایت در دست ساخت است.

قیمت هر مترمکعب آبِ آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار تومان است

او افزود: پارسال دولت ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید آب از آب شیرین کن‌ها پرداخت کرده‌است براین اساس به صورت میانگین برای هر مترمکعب ۱۰ هزار تومان پول پرداخت می‌کند این درحالی است که تنها از مردم ۵۰۰ تومان بابت هر متر مکعب آب گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب مردم با توجه به اجرای طرح‌های موثر آبرسانی، در اوج تابستان مردم با بحران ناشی از آب آشامیدنی روبه‌رو نیستند و با مدیریت مصرف انتظار می‌رود بتوانیم این تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

قطع دو هزار انشعاب آب غیرمجاز

حمزه‌پور افزود: با حمایت استاندار و همکاری دستگاه قضایی تاکنون دو هزار انشعاب آب غیر مجاز در این استان قطع شده‌است.

او تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاضلاب در بافت قدیم، پایدار کردن مشکل آب نوار ساحلی تنگستان، عسلویه و دیلم و تامین یک روز در میان آب در این مناطق، شبانه روزی کردن آب محله‌های جنوبی شهرستان بوشهر و پایدار کردن را از جمله اقدام‌های صورت گرفته در زمینه آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.