رئیس پلیس راه استان اردبیل از اجرای طرح تشدید اقدامات کنترلی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها با هدف پیشگیری از حوادث رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ سیدمحمد صفوی، رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه تصادفات متعددی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق و این روند سیر صعودی دارد گفت: علیرغم ارتقاء ایمنی تردد در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها، افزایش تردد، ایجاد ورودی و خروجی‌های متعدد، دوربرگردان‌ها و تقاطع‌های ناایمن و وجود مراکز صنعتی و کارخانجات باز شاهد افزایش وقوع حوادث رانندگی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها هستیم.

او از اجرای طرح تشدید اقدامات کنترلی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها خبر داد و افزود: پیشگیری از حوادث رانندگی، ارتقاء ضریب ایمنی تردد، کاهش تلفات رانندگی و تسهیل در عبور و مرور از اهداف مهم اجرای این طرح است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه این طرح از زمان آغاز ایام فصل تابستان در ۵ مرحله اجرا و تا پایان فصل تابستان تداوم خواهد داشت؛ گفت: در اجرای هدفمند و تاثیرگذار این طرح حداکثر توان عملیاتی خود را بکار بسته ایم.

سرهنگ صفوی با اشاره به نتایج اجرای ۵ مرحله‌ای طرح تشدید اقدامات کنترلی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بیان داشت: اعمال قانون ۵۵۷ راننده متخلف و مرتکب تخلفات حادثه ساز، توقیف ۴۵ دستگاه خودرو و ضبط ۱۱ جلد گواهینامه رانندگان متخلف و دارای حدنصاب نمره منفی از جمله نتایح اجرای این طرح است.

او در پایان سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ را از عوامل مهم وقوع تصادفات و حوادث رانندگی در جاده‌های استان اردبیل عنوان کرد و افزود: تخلفات حادثه ساز خط قرمز ماموران پلیس راه بوده و رفتار پلیس با معدود رانندگانی که با ارتکاب تخلف جان و ایمنی دیگر رانندگان قانونمند را با مخاطره مواجه می‌کنند؛ مطابق با قانون و بدون اغماض خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.