مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: جهاد کشاورزی برای علاقه‌مندان به پرورش زنبور عسل دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای لازم را ارائه می‌کند.

دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان پرورش زنبور عسلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حاج‌عبداللهی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه حدود هزار کندوی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۵۰۰ کندو در مراتع، مناطق کوهستانی و باغ‌ها و حدود ۵۰۰ کندو در منازل شهری و روستایی نگهداری می‌شود.

او افزود: در رفسنجان پرورش زنبور عسل با استقبال خوبی روبه رو شده است به طوریکه در سال جهش تولید، در شهرستان رفسنجان زنبورداری به عنوان یک شغل خانگی در آمده و نیمی از کندو‌های این شهرستان در منازل به تولید عسل می‌پردازند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اشاره به رونق تولید عسل تصریح کرد: در رفسنجان پرورش زنبور عسل با استقبال خوبی روبه رو شده است.

حاج‌عبداللهی میانگین برداشت از هر کندو در منازل را ۵ کیلوگرم به ازای هر کندو عنوان کرد و بیان داشت: جهاد کشاورزی برای علاقه‌مندان پرورش زنبور عسل دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای لازم را ارائه می‌کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار