کاهش بی سوادی با آموزش فرد به فرد مددجویان زنجانی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح شتاب بخشی به سوادآموزی با محوریت آموزش فرد به فرد، به منظور با سواد کردن افراد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله جامعه هدف خبر داد.

نهضت سواد آموزیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسینی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت ارائه آموزش‌های لازم به منظور بهبود شرایط زیستی، روانی و اجتماعی بزرگسالان بی سواد جامعه و با تاکید بر محور‌های مبارزه با بی سوادی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، راه‌های همکاری و زمینه سازی جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت سواد آموزی و اداره بهزیستی استان زنجان در آینده مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: آموزش مربیان مراکز و مددکاران برای تدریس محتوای درسی در مراکز برای مددجویانی که قادر به حضور در کلاس نیستند، ایجــاد نرم افزار و یا سی دی برای آموزش مجازی از راه دور برای جامعه هدف، استفاده از اعضای خانواده مددجویان برای آموزش سواد و ارائه آموزش‌های لازم به این افراد با تدوین کتاب کار از تعهدات این توافق نامه خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: بسیاری از جامعه هدف این معاونت،  مانند کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ساکن در مراکز یا در کنار خانواده در حال تحصیل عادی هستند و خوشبختانه با اهتمام مددکاران، معلمان مدارس و ایجاد انگیزه در خود فرد شاهد رشد و شکوفایی و کسب نمرات و عناوین فرهنگی و علمی خوب در این زمینه هستیم.

حسینی ارتقای سطح علمی و سواد مددجویان بهزیستی را یکی از راهکار‌های مهم در توانمند سازی برشمرد و خاطرنشان کرد: تفاهم نامه بهزیستی استان زنجان و نهضت سواد آموزی در همین راستا به زودی منعقد می شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.