وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که بررسی‌های این وزارتخانه طی چند هفته اخیر نشان می‌دهد که ۶۶ درصد از بیماران کرونایی در این کشور بهبود یافته اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که بررسی‌های این وزارتخانه طی چند هفته اخیر نشان می‌دهد که ۶۶ درصد از بیماران کرونایی در این کشور بهبود یافته اند.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان امروز دوشنبه (۳۰ سرطان/ تیر) در یک نشست خبری در کابل گفت که تاکنون ۳۵ هزار و ۵۰۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۲۳ هزار و ۶۶۳ نفر بهبود یافته اند.

وی افزود: انتشار ویروس کرونا در سطح افغانستان سیر نزولی خود را می‌پیماید و منتظر هستیم تا ببینیم بعد از عید قربان ما در کجا قرار خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در این باره گفت: «اگر بعد از عید قربان انتشار ویروس کرونا دوباره زیاد شود امکان دارد دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها باز نشوند و اگر ما سیر نزولی ویروس را داشتیم در آن صورت هم وزارت معارف و تحصیلات عالی مکلف به رعایت شرایط است که از سوی وزارت صحت توصیه شده است.»

سخنگوی وزادت صحت عامه/ بهداشت افغانستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۸ واقعه مشکوک ابتلا به ویروس کرونا آزمایش شده است که ۴۰ واقعه آن مثبت ثبت شده است که این رقم شمار مجموع واقعات مثبت در کشور را به ۳۵ هزار و ۵۰۳ تن رسانیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار