امام جمعه شیراز گفت: برگزاری مراسم دهه ولایت و ماه محرم و صفر و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی باید با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در نشست ویدئو کنفرانسی که با حضور استاندار فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فرمانداران و ائمه جمعه استان به مناسبت هفته نماز جمعه برگزار شد، بیان کرد: برای برپایی نماز جماعت و جمعه با توجه به شرایط بحرانی کرونا ویروس باید اندیشید که با رعایت چارچوب‌های بهداشتی، فضای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نیز حفظ شود.

او، تصریح کرد: پیش بینی برای برگزاری مراسم دهه ولایت و ماه محرم و صفر و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا انجام شده که باید با  تدوین یک برنامه منسجم، هماهنگی لازم ایجاد شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه نماز جمعه و جماعت در شهر‌های با وضعیت قرمز، نباید اقامه شود، ادامه داد: طبق پروتکل‌های بهداشتی، لازم است افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از حضور در نماز جماعت و نماز جمعه خودداری کنند.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در این نشست با اشاره به اهمیت نماز جمعه و نقش ائمه جمعه، بر تلاش برای پررنگ کردن جایگاه نماز جمعه، افزود: سه اجتماع در اسلام مورد توجه قرار گرفته است، نماز جماعت، نماز جمعه و حج، که گردهمایی، اجتماع و اتحاد و تاثیرگذاری بر همکاری بین مسلمانان را به همراه دارد و تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است.

رحیمی،اضافه کرد: نماز جمعه یکی از دستاورد‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است که انتظار می رود این سنگر دفاع اسلام، مستحکم‌تر از گذشته باشد.

استاندار فارس، اظهار کرد: لازم است برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مذهبی با هماهنگی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

 مهرزاد لطفی رئیس دانش علوم پزشکی شیراز نیز از امام جمعه شیراز و استاندار فارس، به پاس حمایت در مبارزه با کرونا ویروس و  همکاری همیشگی ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های استان با روسای شبکه بهداشت و درمان در پیشبرد اهداف نظام سلامت تقدیر کرد.

او، با بیان اینکه ۲۱ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: شهرستان‌هایی که وضعیت مناسب نیز دارند باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این وضعیت را حفظ کرده و از گسترش بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنند.

لطفی، بیان کرد: مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه جزو هویت و وظایف دینی است که به دلیل حفظ سلامت مردم، باید در صورت برگزاری نماز‌های جماعت و نماز جمعه، پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از مهر و سجاده شخصی رعایت شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار