رئیس حزب «یش عتید» خواستار استعفای فوری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل عملکرد ضعیف در مدیریت بحران کرونا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست به دلیل سوء مدیریت در مواجهه با بحران کرونا از سمت خود کناره گیری کند.

رئیس حزب یش عتید با تاکید بر ناکامی نتانیاهو در مهار بحران شیوع کرونا، یادآور شد استعفای نخست وزیر ما را ملزم به برگزاری انتخابات نخواهد کرد. بیشتر احزاب مخالف به کابینه ائتلافی خواهند پیوست تا در صورت ترک نخست وزیری از سوی او، بحران شیوع کرونا را مدیریت کنند.

لاپید در ادامه افزود نتانیاهو باید استعفا بدهد. او شکست خورده و کنترل امور از دستش خارج شده است. بحران شیوع کرونا نه از بُعد اقتصادی و نه از نظر سلامت عمومی مدیریت نشده است. در ماه ژانویه اسرائیل با پیک زمستانی کرونا مواجهه خواهد بود و آن زمانیست که نتانیاهو باید برای بررسی اتهامات فساد مالی خود در دادگاه حاضر شود.

رئیس حزب یش عتید تاکید کرد اگر نتانیاهو استعفا دهد، ظرف ۴۸ ساعت یک کابینه اضطراری تشکیل می‌دهیم. اسرائیلی‌های دیگر وقتی برای از دست دادن ندارند. ما در شرایط اضطراری هستیم. من از همه جناح‌های کنست می‌خواهم که درب (خروج) را به نتانیاهو نشان دهند. نتانیاهو باید همین امروز استعفا دهد.

پیشتر نیز خبر‌هایی از مخالفت اعضای سابق و فعلی حزب لیکود با ادامه ریاست نتانیاهو بر این حزب در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد.

افزایش انتقادات از نتانیاهو در حالی صورت می‌گیرد که اوضاع در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی نیز تعریف چندانی ندارد. جبهه‌گیری‌های اخیر نتانیاهو و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، خبر از بازگشت بحران سیاسی به اراضی اشغالی می‌دهد. ناکامی فاجعه‌بار رژیم صهیونیستی در مهار ویروس کرونا و به تبع آن بالا گرفتن اعتراضات مردمی علیه نخست وزیر این رژیم، تشدید اختلافات در کابینه ائتلافی را موجب شده است.

نتانیاهو علاوه بر تشدید اختلاف با هم‌پیمان خود در دفتر نخست وزیری، با انتقادات عمومی نیز دست به گریبان است. گفتنی است هزاران اسرائیلی با شرکت در تظاهرات علیه نتانیاهو که به فساد متهم است، خواستار کناره‌گیری او شدند. تظاهرات‌کنندگان در برابر منزل نخست وزیر پرچم‌های سیاه را برافراشتند و خواستار کناره‌گیری او از قدرت شدند. تظاهرات‌کنندگان سیاست‌های نتانیاهو در مواجه با کرونا را ناکارآمد توصیف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار