روسای چند کمیته مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحقیقات بازرسان وزارت دادگستری در خصوص خشونت پلیس این کشور علیه معترضان شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، گروهی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا ضمن ابراز نگرانی از اقدامات دولت دونالد ترامپ علیه معترضان در پورتلند، اورگن و واشنگتن دی سی، خواستار آغاز تحقیقات بازرسان عمومی فدرال در خصوص خشونت پلیس این کشور شدند.

جرالد نادلر، بنری تامپسون و کارولین مالونی، روسای کمیته قضایی، امنیت میهن و نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به بازرسان عمومی وزارت دادگستری و وزارت امنیت میهن آمریکا تحقیقات در خصوص خشونت پلیس را یک مسئله با فوریت بالا توصیف کردند.

نمایندگان ارشد حزب دموکرات در این نامه خواستار انجام تحقیقات در ارتباط با استفاده آژانس‌های فدرال مجری قانون از سوی دادستان کل و وزیر امنیت میهن در جهت سرکوب معترضان در شهر‌های پورتلند، واشنگتن و دیگر شهر‌ها شدند.

روز گذشته نیز کریس مورفی، سناتور ایالت کنتیکت آمریکا به همراه چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا با موجودیت پلیس مخفی در این کشور اعلام مخالفت کرده و خواستار برچیده شدن پلیس مخفی آمریکا شدند.

اعتراضات ضد نژادپرستی در ایالت اورگن آمریکا همچنان با مداخله و اقدامات خشونت آمیز پلیس مخفی آمریکا دنبال می‌شود. خبرگزاری اسپوتنیک از به آتش کشیده شدن مقر پلیس محلی پورتلند از سوی معترضان در بامداد یکشنبه خبر داد. در بیانیه پلیس پورتلند علت به خشونت کشیده شدن اعتراضات، مداخله و بازداشت‌های خشونت‌آمیز پلیس مخفی آمریکا عنوان شد.

شدت اعتراضات در پورتلند پس از اعلام خودمختاری بالا گرفته است. در پی تشدید خشونت در پورتلند، ترامپ دستور اعزام نیرو‌های فدرال را به پورتلند صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار