جانشین فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۱۲ سارق جوان غیربومی که با اجاره منزل در قم اقدام به سرقت می کردند،خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ بهادر اسماعیلی، جانشین فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در قم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و با تلاش کارآگاهان، باند ۱۲ نفره سارقان جوان غیر بومی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

او با بیان این که بیش از ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان کشف شده است، تصریح کرد: متهمان طی تحقیقات صورت گرفته و در مواجهه با مستندات موجود به ۵۰ فقره سرقت منزل در قم اعتراف کردند.

اسماعیلی در خصوص جزئیات سرقت گفت:سارقان با اجاره منازل از یک روز تا یک ماه در قم، وسایل با ارزش منازلی را که از قبل شناسایی کرده بودند، سرقت کرده و سپس به استان خود متواری می‌شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که سن متهمان ۱۸ تا ۲۵ سال و اهل استان‌های غربی کشور هستند، تصریح کرد: این سرقت‌ها غالباً وسایل کم حجم و با ارزش شامل طلا، وجه نقد و عتیقه بوده و از منازل بالا شهر قم صورت گرفته است.

اسماعیلی، یکی از روش‌های شناسایی اموال مسروقه را سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه (سامانه نما) دانست و عنوان کرد: با تمهیدات انجام شده هر فرد مال باخته می‌تواند از طریق سایت police.ir و درج کد ملی وارد سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه (سامانه نما) شده و اموال مورد نظر خود را جست‌وجو کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار